Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka.
Czytaj więcej
Motoryzacja - Numer 1 polskiego przemysłu?
- Szczegóły
Często słyszymy, że Polska jest zagłębiem komponentów motoryzacyjnych Europy. Twierdzenia te często nie poparte są danymi.
Czy rzeczywiście mamy tak silną pozycję nie tylko w tej części kontynentu ale i w całej Unii Europejskiej?
Najważniejsi w regionie?
Wartość sprzedaży sektora przemysłowego, który obejmuje także branżę motoryzacyjną, w Polsce jest najwyższa spośród czterech krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Choć przewyższamy pod względem sprzedaży Czechy o 70 proc., Węgry trzykrotnie a Słowację niemal czterokrotnie, to tylko u nas produkcja motoryzacyjna nie jest sektorem wiodącym.
Różnice w znaczeniu tej branży w poszczególnych krajach jest znacząca. Udział motoryzacji w produkcji sprzedanej przetwórstwa przemysłowego na Słowacji w 2017 roku wyniósł aż 36 proc. W przypadku Czech i Węgier przekracza ponad 1/4 całości i wynosił w zeszłym roku odpowiednio: 28,5 proc. i 26 proc.
Według Eurostat najwyższą sprzedaż przemysł motoryzacyjny osiągnął w minionym roku w Czechach (48,2 mld euro). Na drugim miejscu znalazła się Polska (35,4 mln euro) wyprzedając Słowację (26,3 mld euro) i Węgry (25,8 mld euro). Jeśli porównać przychody z Niemcami, to kraje naszego regionu dzieli od największego europejskiego producenta prawdziwa przepaść (350,5 mln euro)
Czy rzeczywiście mamy tak silną pozycję nie tylko w tej części kontynentu ale i w całej Unii Europejskiej?
Najważniejsi w regionie?
Wartość sprzedaży sektora przemysłowego, który obejmuje także branżę motoryzacyjną, w Polsce jest najwyższa spośród czterech krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Choć przewyższamy pod względem sprzedaży Czechy o 70 proc., Węgry trzykrotnie a Słowację niemal czterokrotnie, to tylko u nas produkcja motoryzacyjna nie jest sektorem wiodącym.
Różnice w znaczeniu tej branży w poszczególnych krajach jest znacząca. Udział motoryzacji w produkcji sprzedanej przetwórstwa przemysłowego na Słowacji w 2017 roku wyniósł aż 36 proc. W przypadku Czech i Węgier przekracza ponad 1/4 całości i wynosił w zeszłym roku odpowiednio: 28,5 proc. i 26 proc.
Według Eurostat najwyższą sprzedaż przemysł motoryzacyjny osiągnął w minionym roku w Czechach (48,2 mld euro). Na drugim miejscu znalazła się Polska (35,4 mln euro) wyprzedając Słowację (26,3 mld euro) i Węgry (25,8 mld euro). Jeśli porównać przychody z Niemcami, to kraje naszego regionu dzieli od największego europejskiego producenta prawdziwa przepaść (350,5 mln euro)