Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Stellantis zatwierdził uruchomienie produkcji nowych modeli crossoverów marek Jeep i Fiat w fabryce w Tychach.

Z dokumentów koncernowych, do których dotarł Automotive News Europe (ANE) wynika, że start produkcji Jeepa nastąpi w listopadzie 2022 r., a Fiata w kwietniu następnego roku. Trzeci model marki Alfa Romeo nie został jeszcze zatwierdzony i nie jest jasne dlaczego. Według wcześniejszych planów SOP Jeepa miał rozpocząć się w lipcu 2022 r., Alfy Romeo w styczniu 2023 r. a Fiata w lipcu tego samego roku.

Projekt uruchomienie nie tylko zostaje o kilka miesięcy opóźniony ale także prawdopodobnie nastąpi obniżenie wolumenów produkcji. Pod koniec 2020 r. włoskie media informowały, że produkcja nowych modeli w Tychach może osiągnąć docelowo 400 tys. aut rocznie. Jednak zgodnie z aktualnym zapytaniem ofertowym skierowanym przez Stellantis dostawców (do którego dotarł ANE) łączna wielkość produkcji nowych modeli w Tychach ma wynieść 300 tys. rocznie przy wykorzystaniu pełnych zdolnościach produkcyjnych.

Harmonogram SOPs ma wyglądać następująco:
  • Jeep (oznaczony jako projekt 516) - uruchomienie produkcji w listopadzie 2022 roku, początkowo z silnikiem benzynowym. Wersja w napędem w 100 proc. elektrycznym pojawi się w lutym 2023 r., a wersja mild-hybrid - w styczniu 2024 r. Baterie do wersji w pełni elektrycznej będą początkowo dostarczane przez chiński CATL, a później od lipca 2023 r. przez innego chińskiego dostawcę, firmę BYD. Zaplanowane dla Tychów auto ma być najmniejszym modelem Jeepa, "poniżej" wytwarzanego we Włoszech Jeepa Renegade. Zakładana roczna produkcja ma wynieść 110 tys. egzemplarzy rocznie.
  • Fiat (projekt 364) - start produkcji w kwietniu 2023 roku. Wprowadzenie wersji w pełni elektrycznej (z akumulatorami BYD) nastąpi w maju 2023 roku a mild-hybrid - w lutym roku następnego. Nowy model tej marki ma wywodzić się z konceptu Centoventi, zaprezentowanego w 2019 r. na salonie samochodowym w Genewie. Stellentis zakłada produkcję do 130 tys. sztuk rocznie tego crossovera.
  • Alfa Romeo (projekt 966) - auto w 100 proc. elektryczne wejdzie do produkcji w październiku 2023 r. W następnym roku dojdą benzynowe wersje mild-hybrid - z napędem na przednią oś (marzec) i z napędem na obie osie (lipiec). Dla tego modelu przewidziano najniższy wolumen produkcyjny - 60 tys. aut roczne.

Rodzina trzech crossoverów będzie wytwarzany na kompaktowej platformie modułowej (CMP). Wykorzystywana jest ona m.in. w takich modelach jak Peugeot 208, Peugeot 2008, Citroen C4, Citroen DS3 Crossback, Opel/Vauxhall Corsa czy Opel/Vauxhall Mokka. Nowe auta z Tychów będą wyposażone głównie w silniki oraz skrzynie biegów Grupy PSA.

Obecnie w FCA Poland wytwarzane są modele Fiat 500 / Abarth 595 oraz Lancia Ypsilon.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

LINEX Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)