GEORG UTZ
Stokvis Tapes
1LOGISTICS ŻURALSKI
VIA
Aalberts
CABKA
Volkswagen Samochody Dostawcze konsekwentnie i w dużym tempie rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej.

„Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” - wyjaśnia Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze.

Volkswagen Samochody Dostawcze prowadzi intensywne przygotowania do wprowadzenia do użytku w roku 2025 systemów autonomicznych w ruchu drogowym. Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej mówi: „W tym roku po raz pierwszy przeprowadzimy próby terenowe, w których system autonomicznej jazdy firmy Argo AI zostanie umieszczony w nowym modelu ID.BUZZ, który już wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Celem testów jest opracowanie koncepcji wykonywania usługi transportowej i zatrzymywania się w wybranym miejscu, podobnej do tej, którą dziś oferuje MOIA. W połowie tej dekady nasi klienci w wybranych miastach otrzymają możliwość dowozu do wybranego celu autonomicznymi pojazdami.”

Równoprawnymi inwestorami w Argo AI, firmie specjalizującej się w tworzeniu platform oprogramowania dla jazdy autonomicznej są Ford Motor Company i Volkswagen Samochody Dostawcze. Cel prac: konsekwentny i szybki rozwój oraz późniejsze wykorzystanie systemów autonomicznych. Oprócz początkowej inwestycji w wysokości 1 miliarda dolarów, Volkswagen wniósł do Argo AI swoją spółkę-córkę AID (Autonomous Intelligent Driving). Z budżetem na dalszy rozwój autonomicznej jazdy potwierdzonym w ostatnich dniach przez Radę Nadzorczą, marka robi kolejny znaczący krok w kierunku przyszłości autonomicznej mobilności.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki.

Oprócz Argo AI, Grupa inwestuje również znaczne środki finansowe w projekt Car.Software Organisation, w ramach którego równolegle i niezależnie od Argo AI, opracowuje się funkcje jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej do poziomu 4 dla sektora mobilności prywatnej wszystkich marek Grupy Volkswagen.

Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TRAZMET Lager Technik Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
 bekuplast S.A.
Heute Service Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
P.H.U.P. KRAK-OLD Sp. z o.o.