Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Większe, ładniejsze i bardziej kolorowe - wyświetlacze cyfrowe zawładnęły kokpitami samochodów. Ani kierowcy, ani pasażerowie nie chcą w aucie rezygnować z funkcji, które już znają z takich urządzeń, jak smartfony i telewizory. Ale jest coś więcej: w kokpitach przyszłości wyświetlacze cyfrowe będą odgrywać kluczową rolę w interakcji między kierowcą i pojazdem. Bosch odpowiada na ten trend wprowadzając nowe produkty w postaci wyświetlaczy 3D. Produkty te wykorzystują pasywną technologię 3D, aby wygenerować realistyczny trójwymiarowy efekt, który pozwala na uchwycenie wizualnych informacji szybciej niż na tradycyjnych ekranach. - Wyświetlacze stają się coraz bardziej interaktywnymi systemami, które mogą lepiej przewidywać indywidualne potrzeby kierowców. Ma to ogromny potencjał ekonomiczny dla Bosch - mówi dr Steffen Berns, prezes Bosch Car Multimedia. Prognozy pokazują, że globalny rynek wyświetlaczy samochodowych podwoi się do 2025 roku z 15 miliardów dolarów (13,4 miliarda euro) do 30 miliardów dolarów (26,7 miliarda euro) (źródło: Global Market Insights). Bosch regularnie wyznacza standardy dla wyświetlaczy samochodowych, niezależnie czy mają ekrany zakrzywione, wyposażone w organiczne diody LED (OLED) lub dowolnie konfigurowane.

Efekt 3D w kokpicie

Wyświetlacze 3D to najnowszy trend w zestawach wskaźników. W kinie efekt 3D służy przede zwiększeniu rozrywkowego charakteru filmu. Ale w samochodzie jest inaczej. - Działanie głębi wyświetlacza oznacza, że kierowcy mogą szybciej zrozumieć ważne informacje wizualne, niezależnie od tego, czy pochodzą one z systemu wspomagania, czy z komunikatu o korku na drodze. Ostrzeżenia, które wydają się wyskakiwać z wyświetlacza, lepiej rzucają się w oczy - mówi Berns. Ponadto podczas parkowania obraz z kamery cofania jest bardziej realistyczny, umożliwiając wcześniejsze wykrycie przeszkód. Kierowcy mogą jeszcze lepiej ocenić, ile miejsca na przykład pozostało między tylnym zderzakiem a ścianą parkingu. Podczas poruszania się po ulicach między blokami w dużych miastach efekt 3D odgrywa również decydującą rolę - głębia przestrzenna mapy pokazuje od razu, za którym budynkiem znajduje się następny zakręt. W nowym wyświetlaczu Bosch wykorzystuje pasywną technologię 3D, która działa całkowicie bez dodatkowych rozwiązań technicznych, takich jak śledzenie wzroku lub okulary 3D.

Innowacyjny i interaktywny

Oczy odpowiadają za 90 procent całej ludzkiej percepcji zmysłowej. Jednak samo wyświetlanie informacji w zestawie wskaźników było wczoraj. W przyszłości ma powstać większa interakcja między użytkownikami, a wyświetlaczami. Dlatego Bosch ma w swojej ofercie wszystkie rodzaje produktów - od ekranów małych i płaskich, poprzez duże i zakrzywione, aż po ekrany o nietypowych kształtach, takich jak okrągłe lub z przyciętymi narożnikami. Co więcej, interakcja może przybierać formę sterowania głosem lub dotykiem - z lub bez reagowania ekranu na dotyk. - Bosch opracowuje system informacyjno-rozrywkowy dostosowany do klienta - mówi Berns. Zwłaszcza, gdy kierowcy w przyszłości pozwolą swojemu autopilotowi prowadzić pojazd, interfejs człowiek-maszyna (HMI) będzie miał kluczowe znaczenie dla interakcji między samochodem, a kierowcą.

Liczy się to, co działa w ukryciu

Coraz większe, bardziej kolorowe i inteligentne wyświetlacze z funkcją sterowania głosowego i dotykowego potrzebują coraz większej mocy obliczeniowej. Może to oznaczać znacznie więcej sterowników. Już dzisiaj nawet 15 jednostek obliczeniowych steruje w tle systemami wyświetlania i obsługi. Bosch używa tylko jednego komputera pokładowego do koordynowania całego interfejsu HMI i przekazuje wszystkie funkcje sterowania do jednej centralnej jednostki obliczeniowej. - Wprowadzamy inteligencję do kokpitu - mówi Berns. Mniejsza liczba sterowników oznacza również mniejszy ciężar, a czas projektowania pojazdów staje się krótszy. Ponadto dzięki bezprzewodowym aktualizacjom system audio-nawigacyjny może mieć najnowszą wersję oprogramowania, tak samo jak smartfon.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wyświetlacze samochodowe podlegają rygorystycznym standardom bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli chodzi o wahania temperatury i wibracje, wymagania są znacznie wyższe niż w przypadku elektroniki użytkowej. Na przykład wyświetlacze samochodowe muszą działać poprawnie niezależnie od tego, czy temperatura wynosi minus 40 czy plus 120 stopni Celsjusza, i to przez cały okres eksploatacji pojazdu. Nawet w przypadku częściowej awarii, do kierowcy muszą zawsze docierać nawet minimalne ilości istotnych informacji. Systemy operacyjne Bosch są dokładnie testowane pod kątem ich przydatności do użytku w pojazdach.

Od lat 80. firma wprowadzała przełomowe rozwiązania jeśli chodzi o zestawy wskaźników w samochodach, jak na przykład pierwszy na świecie cyfrowy wyświetlacz w Audi Quattro. To także rozwiązanie technologiczne Bosch umożliwiło wyposażenie Audi TT w pierwszy swobodnie programowalny wyświetlacz. Bosch stworzył także pierwszy na świecie zakrzywiony zestaw wskaźników w kokpicie Innovision najnowszego VW Touarega. Firma wprowadza swoje innowacje cyfrowe również do wskaźników w motocyklach i e-rowerach.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

DSR S.A.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Mondi Simet Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.