Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
groupe renault logoW pierwszym półroczu 2018 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault w skali świata (łącznie z Ładą, Jinbei i Huasong) zwiększyła się o 9,8%.

Udział Grupy w światowym rynku wynosi obecnie 4,3% (+0,2 punktu).
 
Zarówno Grupa, jak i marki Renault i Dacia biją rekordy półrocznej sprzedaży z odpowiednio 2 067 695, 1 378 583 i 378 095 sprzedanych samochodów. Sprzedaż Łady na świecie wzrosła o 24,0%. Natomiast sprzedaż Renault Samsung Motors odnotowała spadek o 26,9%.

Od 1 stycznia 2018 roku Grupa Renault uwzględnia w swoich wynikach również sprzedaż marek Jinbei i Huasong, która wyniosła w tym okresie ponad 85 000 sztuk.

"Już trzeci rok z rzędu bijemy rekordy sprzedaży. W ciągu pierwszego półrocza 2018 roku sprzedaliśmy blisko 2,1 miliona samochodów. Grupa systematycznie zwiększa swój udział w rynku europejskim. Również poza Europą uzyskujemy bardzo dobre wyniki, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, Eurazji i Afryce" – powiedział Thierry Koskas, członek komitetu wykonawczego i jednocześnie dyrektor handlowy Grupy Renault.

W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 4,4%, co oznacza 1 070 718 nowo zarejestrowanych samochodów. Dla porównania średni wzrost na rynku wyniósł 2,8%. Udział Grupy w rynku europejskim wyniósł 11,0%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu.

Marka Renault odnotowała wzrost o 1,1%, a jej udział w rynku wyniósł 8,1%. Clio 4 jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii. Również Scénic jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej kategorii.

Marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych dzięki udziałowi w rynku na poziomie 21,9%. Jej sprzedaż w tym segmencie wzrosła aż 11,6%. Sprzedaż ZOE zwiększyła się 1,1%, a Kangoo Z.E. odnotowało skok o 125% i jest w tej chwili liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych z udziałem 38,9%.

Marka Dacia odnotowała w pierwszym półroczu 2018 roku kolejny rekord sprzedaży w Europie (281 225 nowo zarejestrowanych samochodów, +14,6%), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (2,9%, +0,3 punktu). Osiągnięty wzrost jest głównie związany z wynikami Sandero faza 2 i nowego Dustera, którego zarejestrowano blisko 63 900 sztuk w ciągu zaledwie sześciu miesięcy.

Marka Alpine sprzedała pierwsze samochody od 22 lat. Klienci zarezerwowali już ponad 4800 nowych Alpine.

Poza Europą liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy wzrosła o 16,4%. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży w Ameryce Środkowej i Południowej (+18,1%), w regionie Azji-Pacyfiku (+69,5%) i w Eurazji (+15,1%). Natomiast w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Indiach nastąpiło pewne spowolnienie (-4,5%).

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy wzrosła o 18,1% przy średnim wzroście rynkowym o 6,3%. Udział Grupy w rynku osiągnął rekordowy poziom 7,3% (+0,7 punktu), głównie dzięki bezprecedensowej ofensywie produktowej i wprowadzeniu pełnej gamy SUV-ów.

Grupa Renault doskonale wykorzystała ożywienie na rynku argentyńskim. Liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy wzrosła o 22,2%, a więc dwukrotnie szybciej niż rósł rynek, który osiągnął 11,2% wzrostu. Udział Grupy w rynku zwiększył się o 1,3 punktu do poziomu 14,6%. W Brazylii rynek odnotował wzrost o 13,7%. Grupa wykorzystała sprzyjającą sytuację i zwiększyła sprzedaż o 27,8%, dzięki czemu osiągnęła rekordowy udział 8,3% w rynku brazylijskim (+0,9 punktu). Wprowadzony w drugim półroczu 2017 roku model Kwid uplasował się w obu krajach na drugim miejscu.

W regionie Azji i Pacyfiku, w związku z utworzeniem joint venture z Brilliance China Automotive Holdings Limited, od 1 stycznia 2018 roku wyniki sprzedaży uwzględniają również marki Jinbei i Huasong. Łączna liczba zarejestrowanych samochodów w tym regionie zwiększyła się o 69,5%.

Przy uwzględnieniu zakresu konsolidacji z 2017 roku, sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 14,8% pomimo wzrostu na rynku o 4,3%.

W Chinach Grupa sprzedała blisko 117 646 samochodów, w tym niemal 33 000 samochodów pod marką Renault. Sprzedaż samochodów Renault Samsung Motors w Korei Południowej spadła o 26,9% ze względu na brak nowego modelu i silną konkurencję na rynku.

W Eurazji zarejestrowano o 15,1% więcej samochodów Renault, przy ogólnym wzroście na rynku na poziomie 9,4%. Udział Grupy w rynku zwiększył się o 1,3 punktu, do 25,8%, w szczególności dzięki dynamicznej sprzedaży w Rosji.
 
Rynek rosyjski odnotował wzrost o 18,2% w ciągu pierwszego półrocza. Rosja pozostaje drugim co do wielkości rynkiem Grupy ze wzrostem sprzedaży o 19,7%. Aż osiem modeli uplasowało się w pierwszej piętnastce modeli na rynku klientów indywidualnych. Ponad 1/4 sprzedanych w Rosji samochodów to pojazdy marki Renault lub Łady.

Łada odnotowała na tutejszym rynku wzrost sprzedaży o 21,1%, co zapewniło jej 20,0% udziału w rynku (+0,5 punktu). Ten wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli Łada Vesta i Łada XRAY.

Sprzedaż marki Renault wzrosła o 16,5%. Ten wynik to głównie efekt sukcesu Dustera i Kaptura. W 2019 roku na rynku pojawi się także nowy crossover z segmentu C.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii zarejestrowano o 4,5% mniej samochodów Grupy, pomimo wzrostu na rynku o 10,1%.
W Iranie sprzedaż zmniejszyła się o 10,3%, a udział w rynku spadł o 2,3 punktu do 8,1%.

W Indiach, które są bardzo konkurencyjnym rynkiem, Renault pozostaje najlepiej sprzedającą się marką europejską, pomimo spadku sprzedaży o 25,4%. W krajach Maghrebu sprzedaż Grupy wzrosła o 12,4% przy średnim wzroście na rynku o 7,0%.

Udział Grupy w tych krajach wyniósł 44,8%, co daje wzrost o 2,1 punktu.

Perspektywy handlowe Grupy Renault na 2018 rok

Grupa Renault zrewidowała własne przewidywania na 2018 rok. W 2018 roku światowy rynek powinien osiągnąć wzrost rzędu 3% w porównaniu do 2017 roku. Poprzednie przewidywania zakładały wzrost o 2,5%. Na rynku europejskim oczekiwany jest wzrost na poziomie 1,5%. We Francji jest spodziewany 2-procentowy wzrost (poprzednio +1%).

Na rynkach pozaueropejskich w Brazylii spodziewany jest wzrost o 10% (poprzednio +5%), a w Rosji o ponad 10% (poprzednio niecałe 10%). W Chinach sprzedaż powinna zwiększyć się o 5%, a w Indiach o 8%. Poprzednie przewidywania zakładały wzrost w Indiach o 6%.

W obecnej sytuacji na rynku Grupa zamierza w pełni wykorzystać we wszystkich regionach efekt odnowienia gamy, by nadal zwiększać sprzedaż. Zgodnie z planem Drive the Future „lokomotywą” wzrostu mają być rynki pozaeuropejskie.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.