Stokvis Tapes
Takoni
VIA
lewiatan logoPrzedstawiciele rządu i samorządów zainaugurowali współpracę dotyczącą rozwoju elektromobilności. Jednym z istotnych celów porozumienia jest zwiększenie liczby autobusów elektrycznych w polskich miastach i gminach w ramach istniejących systemów komunikacji zbiorowej.

20 lutego br. listy intencyjne w tej sprawie podpisali przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Energii, Polskiego Funduszu Rozwoju, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz samorządowcy. Inicjatywę objął swoimi auspicjami Związek Miast Polskich.

Rozwój sektora elektromobilności w Polsce jest jednym ze strategicznych projektów zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, uchwalonej przez Radę Ministrów. Porozumienie tworzy wspólnotę, która będzie kształtować zasady rozwoju elektromobilności w całej Polsce.

Zdaniem Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych elektromobilność jest niezwykle ważną częścią działań na rzecz zmniejszenia wpływu mobilności społeczeństwa na środowisko.

- Projekt wsparcia produkcji i zakupów autobusów elektrycznych w naszym kraju jest dużą szansą na zdobycie wiodącego miejsca na powstającym dopiero rynku. Mamy w tym obszarze zarówno producentów mających realny potencjał pozwalający na odegranie roli liderów w tym segmencie rynku, jak i duże zainteresowanie ze strony polskich miast. Umiejętne wsparcie strony podażowej i popytowej powinno zakończyć się sukcesem strategii na rzecz elektromobilności w Polsce - komentuje Paweł Wideł, Prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych.

- Co szczególnie cieszy, to fakt, że porozumienie zostało zawarte pomiędzy przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Energii, Polskiego Funduszu Rozwoju, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz samorządowcami z 41 polskich miast i gmin, reprezentujących niemal 45 proc. taboru autobusowego w Polsce. Świadczy to o szerokim zainteresowaniu i poparciu dla idei wdrożenia w Polsce publicznego transportu nisko- i zeroemisyjnego - dodaje.

Równocześnie Związek zwraca uwagę na fakt, że i w tym przypadku musimy pamiętać o zasadzie neutralności technologicznej i wspierając autobusy elektryczne nie możemy zaprzepaścić szans oferowanych przez konkurencyjny napęd silników autobusowych na CNG czy LNG. Te napędy pozwalają w znaczny sposób zwiększyć zasięg pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Pojazdy napędzane gazem ziemnym emitują mniej CO2, są cichsze oraz bardziej ekonomiczne niż ich odpowiedniki z silnikami wysokoprężnymi. Technologia gazowa z racji niższej emisji zanieczyszczeń może stanowić doskonały etap przejściowy w drodze do elektryfikacji transportu drogowego. Powinniśmy też zwrócić uwagę na 100% biopaliwa (FAME lub HVO), źródło napędu szczególnie popularne w krajach skandynawskich, znanych ze swojej szczególnej troski o środowisko naturalne.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GATNER GROUP Sp. z o.o. CNC Sp.k.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
NESDESIGN Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.