Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
psa groupe logoW 2016 roku sprzedaż Grupy PSA wzrosła o 5,8 proc. do poziomu 3 146 000 pojazdów.

W ramach realizacji strategicznego planu rentownego wzrostu „Push to Pass”, w 2016 r. Grupa PSA zapoczątkowała ogólnoświatową ofensywę produktową, która zakłada 121 premier rynkowych w różnych regionach do 2021 r.

Wszystkie produkty wprowadzone do sprzedaży odniosły sukcesy handlowe w swoich segmentach rynku.

Doskonałą ilustracją dynamicznego rozwoju marki PEUGEOT, która zanotowała w 2016 r. wzrost o 12,3%, jest nowy SUV PEUGEOT 3008. Tylko w ciągu trzech miesięcy został on zamówiony w liczbie ponad 60 tys. sztuk, co przekracza o 70% cele postawione temu modelowi przed rozpoczęciem sprzedaży. Po wprowadzeniu na rynki około trzydziestu krajów, w pierwszym półroczu 2017 r. samochód ten trafi do salonów w pozostałych regionach świata. We Francji, w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku, nowy model stał się liderem segmentu C-SUV. Nowy SUV PEUGEOT 3008 jest doskonałym odzwierciedleniem poprawy wizerunku marki PEUGEOT, gdyż 86% zrealizowanych zamówień obejmuje wersje o wysokim poziomie wyposażenia: Allure, GT-Line oraz GT. PEUGEOT kontynuuje swój rozwój na arenie międzynarodowej realizując 43% sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich, co oznacza wzrost o 4 punkty w porównaniu do 2015 r.

Nowy SUV PEUGEOT 4008 wprowadzony do sprzedaży w listopadzie 2016 r. w Chinach, produkowany w nowej fabryce w Chengdu specjalizującej się w segmencie SUV, osiągnął już 120% wyznaczonego celu. Przyjęto już 11 500 zamówień na ten model, w tym 40% na wersje o wysokim poziomie wyposażenia, i to w czasie krótszym niż sześć tygodni sprzedaży.

Nowy CITROËN C3, który sprzedał się w liczbie 40 tys. sztuk od wprowadzenia na rynek w listopadzie, sprawił, że sprzedaż C3 w czwartym kwartale wzrosła o 63% przy bardzo wysokim, 50-procentowym udziale zamówień na najbogatsze wersje i 75-procentowym na wersje o dwukolorowym nadwoziu. Takie decyzje klientów o wyborze wersji są odbiciem pozycjonowania marki CITROËN, którego głównymi założeniami są komfort i wyróżnianie się na tle pozostałej oferty rynkowej.

Po odnowieniu oferty modeli w ciągu ostatnich 12 miesięcy, marka DS sukcesywnie wkracza do segmentu premium. DS 3 plasuje się wśród trzech najlepiej sprzedających się samochodów miejskich klasy premium w Europie, zaś DS 4 Crossback, elegancki crossover, stanowi 34% łącznej sprzedaży duetu DS 4 & DS 4 Crossback. 81% sprzedaży modelu DS 5 stanowią wersje z najwyższym wyposażeniem.

Ponadto w 2016 r. Grupa rozwinęła ofensywę produktową na rynku samochodów dostawczych wprowadzając 7 nowych wersji samochodów PEUGEOT Expert i CITROËN Jumpy, w tym odmiany osobowe tych modeli: samochody PEUGEOT Traveller i CITROËN SpaceTourer.

W Europie sprzedaż Grupy w 2016 r. wyniosła 1 930 000 samochodów, co stanowi wzrost o 3,6%. Marka PEUGEOT, która odnotowała zwiększenie sprzedaży o 4,4%, umacnia tę zwyżkową tendencję Grupy. Jest to w szczególności zasługą nowego SUV-a PEUGEOT 2008 (+ 16% i 184 200 sprzedanych samochodów) zajmującego drugie miejsce w swoim segmencie, PEUGEOT Partnera (+ 8% i 114 200 sprzedanych samochodów) oraz PEUGEOT 208, dojrzałego bestsellera marki odnoszącego niesłabnący sukces (+ 8% i 274 000 sprzedanych samochodów). To samo można powiedzieć o marce CITROËN, która przy wzroście o 4,3% odnotowała największą sprzedaż od pięciu lat (762 tys. sztuk). Oprócz ubiegłorocznych premier rynkowych (E-Mehari, nowy Jumpy, SpaceTourer, nowy C3), do dynamicznego rozwoju marki w znacznej mierze przyczynił się model C4 Picasso – referencja w segmencie minivanów – po odnowie, jaką przeszedł we wrześniu, (109 tys. sprzedanych samochodów), a także zdecydowany sukces dostawczego Berlingo, zajmującego drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się furgonetek w Europie. Marka DS nadal rozwija oddzielną sieć sprzedaży liczącą 112 punktów DS Store i DS Salon. 1 grudnia 2016 r. miała miejsce inauguracja pierwszego DS Urban Store w samym sercu prestiżowego centrum handlowego Westfield w Londynie.

W Chinach i Azji Południowo-Wschodniej, w sytuacji dużej konkurencji na rynku, Grupa sprzedała 618 tys. samochodów. W grudniu DONGFENG PEUGEOT uzyskał swój historycznie najlepszy wynik miesięcznej sprzedaży w Chinach, wynoszący 43 800 samochodów wydanych klientom. W znacznej mierze przyczynił się do tego sukces rynkowy SUV-a PEUGEOT 4008. SUV CITROËN C3-XR potwierdził swój sukces – sprzedaż tego modelu wyniosła ponad 73 tys. sztuk, co stanowi wzrost o 10,5% i plasuje go na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się samochodów DONGFENG CITROËN, za modelem C-Elysée (87 tys. sztuk). Nowy, duży hatchback CITROEN C6 wprowadzony do sprzedaży w końcu roku osiągnął liczbę 4 000 zamówień, w tym 75% to wersje z najmocniejszymi silnikami i najwyższym poziomem wyposażenia.

Chiny, gdzie znajduje się 109 DS Stores, są drugim pod względem wielkości rynkiem marki DS, gdzie realizuje ona 1/5 swojej sprzedaży, z czego 60% stanowi SUV DS 6.

Na silnie rosnących rynkach Azji Południowo-Wschodniej, marka PEUGEOT odnotowała wzrost o 72% na Filipinach i o 40% w Singapurze. Marka CITROËN kontynuuje ekspansję w Azji Południowo-Wschodniej, szczególnie w Singapurze, gdzie sukcesy odnosi C4 Picasso.

W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki, Grupa PSA dwukrotnie zwiększyła swoją sprzedaż w 2016 r. osiągając wynik 383 500 samochodów. W czasie krótszym niż jeden rok, Grupa zapewniła sobie powrót do Iranu podpisując dwie umowy joint-venture: PEUGEOT z Iran Khodro, wieloletnim partnerem marki oraz CITROËN z firmą SAIPA. Dzięki podpisaniu na początku 2016 r. umowy o współpracy z irańską Grupą Arian Motor, marka DS otworzyła swój pierwszy DS Store w Teheranie, gdzie sprzedaje modele DS 5, DS 5LS i DS 6.

W Ameryce Łacińskiej sprzedaż Grupy wzrosła o 17,1% do poziomu 183 900 samochodów. Udziały w rynku Grupy wzrosły w Argentynie (+ 1,6 punktu) i w Chile (+ 1,3 punktu), gdzie sprzedaż zwiększyła się o 32%. Przy ogólnym wzroście o 23,6%, sprzedaż marki PEUGEOT osiągnęła spektakularne wyniki, szczególnie w Argentynie (+ 39%), do czego przyczynił się SUV PEUGEOT 2008 (blisko 10 tys. sprzedanych samochodów od chwili wprowadzenia na rynek), w Chile (+ 32%) i w Brazylii (+ 7%). Natomiast marka CITROËN odnotowała wzrost o 6,3%, w szczególności dzięki modelowi C3 Aircross (+78%). DS plasuje się na czwartym miejscu na rynku samochodów klasy premium w Argentynie.

Sytuacja ekonomiczna w Eurazji jest nadal bardzo trudna, zwłaszcza w Rosji. Sprzedaż Grupy PSA spadła o 12,6% do 10 500 samochodów, przy ogólnym spadku na rynku o 12,5%. Na dynamicznym rynku ukraińskim (+ 37,4%) Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 43%. Poszerzeniu uległ również jej zasięg geograficzny w tym regionie wraz z rozpoczęciem sprzedaży trzech marek w Gruzji.

W regionie Indii i Pacyfiku, w Japonii, po zwiększeniu sprzedaży w 2015 r. o 3,3%, Grupa przyspieszyła swój rozwój osiągając w 2016 r. wzrost o 20,6%, co jest najlepszym wynikiem od 2007 roku. Znaczny udział w tym sukcesie ma marka PEUGEOT (+ 27%) przede wszystkim dzięki doskonałym wynikom rynkowym samochodów SUV PEUGEOT 2008 (+ 63%), 208 (+ 46%) i 308 (+ 24%). Wdrożenie technologii BlueHDi w lipcu ub.r. umożliwiło uzupełnienie oferty silników, co również wpłynęło na podniesienie tego wyniku. CITROËN odnotował w całym tym regionie zwiększenie sprzedaży o 7,5%, szczególnie dzięki wprowadzeniu w końcu roku modelu C4 Cactus na rynki Japonii i Korei Południowej. Sprzedaż marki DS oficjalnie rozpoczęta w Japonii w końcu 2015 r. wzrosła o 30% pod wpływem znaczących akcji handlowych takich jak pierwszy DS WEEK w Tokio oraz wprowadzenie do sprzedaży wielu serii limitowanych.

Carlos Tavares, Prezes Zarządu: „Trwający już trzeci rok z rzędu wzrost naszej sprzedaży, i to w sytuacji, gdy ofensywa produktowa w ramach planu ‘Push to Pass’ dopiero się rozpoczęła, wskazuje na słuszność naszej „Core Model Strategy”. Sukcesy naszych ostatnio wprowadzonych do sprzedaży modeli są efektem doskonałości naszych produktów i przemyślanej polityki handlowej”.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
NESDESIGN Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.