Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Koncern LANXESS, producent specjalistycznych środków chemicznych, po raz pierwszy będzie miał własne stanowisko na targach Battery Show Europe w Stuttgarcie.
 
To wydarzenie uznaje się za najważniejsze europejskie targi w dziedzinie wysoko zaawansowanych technologii z zakresu akumulatorów i pojazdów hybrydowych. W centrum uwagi znajdą się surowce i materiały wykorzystywane do produkcji akumulatorów litowo-jonowych oraz części elektrycznych układów napędowych.
 
LXS-IMG Batterie_EN
 
- Koncern LANXESS oferuje liczne produkty i materiały, które idealnie nadają się do wykorzystania na różnych etapach łańcucha wartości akumulatorów - wyjaśnia dr Wolfgang Ebenbeck, ekspert w dziedzinie pojazdów elektrycznych i materiałów do akumulatorów w Group Function Corporate Development koncernu LANXESS. - Nasze portfolio produktów obejmuje surowce do syntezy związków litu, środki opóźniające zapalenie i produkty służące do pozyskiwania związków niklu i kobaltu o wysokiej czystości do produkcji katod, a także zaawansowane technologicznie poliamidy i poliestry do akumulatorów i części elektrycznych układów napędowychNa filmie wyświetlanym na swoim stanowisku koncern LANXESS prezentuje liczne potencjalne zastosowania swoich specjalistycznych materiałów w obszarze zaawansowanych technologicznie akumulatorów litowo-jonowych, a także inne już istniejące zastosowania.

Elektromobilność napędza rozwój akumulatorów litowo-jonowych

Akumulatory litowo-jonowe odgrywają istotną rolę w zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach w obszarze motoryzacji, magazynowania energii oraz elektroniki użytkowej. Rozwój technologii pojazdów elektrycznych sprzyja inwestycjom w masową produkcję akumulatorów. W samej Europie istnieją plany budowy zakładów produkcji ogniw do akumulatorów o rocznych zdolnościach produkcyjnych wynoszących ponad 100 gigawatogodzin do roku 2025. Zgodnie z prognozą Grupy P3 przedstawioną podczas Battery Experts Forum w kwietniu 2019 roku koszty akumulatorów litowo-jonowych znacznie spadną do roku 2020, a pojazdy napędzane akumulatorami będą w stanie konkurować ze swoimi odpowiednikami napędzanymi silnikami spalinowymi.

Ogromny potencjał tworzyw termoplastycznych w akumulatorach

Koncern LANXESS opracował dostosowane do potrzeb poliamidy i politereftalany butylenu oferowane pod marką Durethan i Pocan i przeznaczone do produkcji części akumulatorów litowo-jonowych, elektrycznych układów napędowych oraz infrastruktury do ładowania. - Targi Battery Show Europe stanowią idealną okazję do nawiązania bezpośredniego kontaktu z międzynarodowymi producentami akumulatorów i pokazania im korzyści wynikających ze stosowania naszych tworzyw termoplastycznych, które obejmują między innymi niższe koszty, możliwość integracji różnych funkcji, właściwości opóźniające zapalenie, przewodnictwo cieplne oraz lekkość konstrukcji. - Dzięki naszej wieloletniej współpracy z firmami z branży elektrycznej, elektronicznej i motoryzacyjnej już teraz dysponujemy materiałami, które spełniają najważniejsze standardy globalne i odnoszą się do sektora elektrycznego i elektronicznego, z których większość stosuje się już także w motoryzacji - wyjaśnia Anika van Aaken, specjalistka w zespole zajmującym się elektrycznymi układami napędowymi w jednostce biznesowej High Performance Materials koncernu LANXESS; zespół wspiera partnerów projektowych na przestrzeni całego procesu rozwoju części z tworzyw sztucznych na potrzeby pojazdów elektrycznych i powiązanych zastosowań. Potencjalne zastosowania tworzyw termoplastycznych koncernu LANXESS w obszarze akumulatorów obejmują na przykład pokrywy modułów i separatory, wtyki pod wysokim napięciem, części obudów zespołów sterujących, uchwyty do ogniw, podkładki dystansujące, płyty pokryw modułów i przewody zasilania.

Jednym z przykładów innowacji materiałowych na potrzeby technologii akumulatorowych może być materiał Durethan BKV45FN04 o wysokiej płynności, wzmocniony 45-procentową zawartością włókien szklanych w wadze. Pozbawiony halogenu i opóźniający zapalenie poliamid 6 przeszedł testy zgodności ze standardem bezpieczeństwa przeciwpożarowego UL 94 amerykańskiej organizacji testującej Underwriters Laboratories Inc. Najlepszy wynik w postaci klasy V-0 uzyskano dla próbki testowej o grubości zaledwie 0,4 mm. Nowy związek charakteryzuje się również wysoką odpornością na prądy pełzające przy wysokim napięciu. Dzięki swojej sztywności i wytrzymałości jest idealny do produkcji elementów nośnych akumulatorów takich jak ramy ogniw i płyty obudowy. Nadaje się również do wtyków znajdujących się pod wysokim napięciem.

Większe pojemności, szybsze ładowanie i więcej cykli ładowania

Zwłaszcza w ogniwach - sercu akumulatora litowo-jonowego - materiały koncernu LANXESS przyczyniają się, pośrednio lub bezpośrednio, do zwiększenia wydajności akumulatora. Na przykład pigmenty z tlenku żelaza Bayoxide E B są prekursorami w procesie redukcji karbotermicznej przeprowadzanym w ramach produkcji fosforanu litowo-żelazowego (LFP). Ten aktywny związek do produkcji katod charakteryzuje się długim okresem eksploatacji i umożliwia, między innymi, szybkie ładowanie akumulatorów dzięki wysokiemu napięcia prądów ładujących.

Pojemność akumulatora i liczbę cyklów ładowania można zwiększyć dzięki wykorzystaniu produktu Rhenofit CNT-4. Zawiera on zawiesinę nanorurek węglowych, które są wykorzystywane zarówno w katodach, jak i anodach.

Żywice jonowymienne marki Lewatit od dawna sprawdzają się w pozyskiwaniu i produkcji niklu i kobaltu nadającego się do produkcji akumulatorów, a także w procesie oczyszczania litu w celu uzyskania materiału o wysokiej czystości. Te trzy metale mają kluczowe znaczenie przy produkcji katod wykorzystywanych w akumulatorach dzisiejszych samochodów elektrycznych.

Surowce do elektrolitów

Koncern LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów kwasu fluorowodorowego oraz trichlorku fosforu – dwóch istotnych związków potrzebnych do produkcji heksafluorofosforanu litu (LiPF6), który jest standardową solą przewodzącą w ogniwach litowo-jonowych. - Masowe zwiększenie zdolności produkcyjnych w zakresie akumulatorów litowo-jonowych w Europie spowoduje również zwiększenie zapotrzebowania na związki potrzebne do produkcji elektrolitów. Jesteśmy w stanie zabezpieczyć dostawy obu tych kluczowych materiałów do produkcji LiPF6 i elektrolitów na obszarze Europy - podkreślił dr Wolfgang Ebenbeck.

Pozyskiwanie litu odpowiedniego do wykorzystania w akumulatorach

Koncern LANXESS uważa, że jest w stanie sprostać wzrostowi globalnego zapotrzebowania na lit do substancji chemicznych do akumulatorów. Istnieją plany współpracy z kanadyjskim podmiotem Standard Lithium Ltd. nad komercyjnym pozyskiwaniem litu odpowiedniego do produkcji akumulatorów z solanki, którą koncern LANXESS wytwarza w mieście El Dorado w stanie Arkansas równolegle z produkcją wyrobów z bromu. Spółka Standard Lithium opracowała innowacyjny proces pozyskiwania litu o wysokiej czystości bezpośrednio z tej solanki. Aktualnie bada się techniczną i ekonomiczną wykonalność projektu.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.