Drukuj
psa groupe logoNowa organizacja z działami zakupów i jakości kontaktów z dostawcami marek Peugeot/Citroën/DS (PCD) i Opel/Vauxhall (OV), zostaje powołana w niecałe pięć miesięcy od zakupu OV.

Celem nowej struktury jest zwiększenie skuteczności i siły zakupowej Grupy PSA dzięki znaczącym oszczędnościom i nowej wartości, która poprawi konkurencyjność ofert. Docelowo 30% synergii oczekiwanej po włączeniu OV do Grupy PSA pochodzić będzie z zakupów.

Kontakty z dostawcami będą prostsze po ustanowieniu jednej osoby kontaktowej dla dostawców o znaczącym zakresie działalności. Nowa jednostka zakupowa realizować będzie w Europie transakcje na kwotę 38,8 miliardów euro rocznie.

Nowa organizacja rozpocznie działalność w styczniu 2018 roku. Obejmie zasięgiem wszystkie wielokulturowe zespoły pracowników PCD i OV.

Wykorzystując doświadczenia zdobyte przy realizacji dwóch wspólnych projektów prowadzonych od 2013 roku oraz nowego przedsięwzięcia, które zostanie wdrożone w pierwszym półroczu 2018 roku, Grupa PSA wkracza w nowy etap z ufnością i determinacją.

„Wspólne działy zakupów PCD i OV w Europie będą zmotywowane, by osiągnąć ambitne cele stawiane przez Grupę. Integracja pozwoli na zwiększenie skuteczności naszych procesów zaopatrzenia i w ten sposób przyczyni się do realizacji naszych planów” - oznajmił Yannick Bézard, wiceprezes wykonawczy, dyrektor ds. zakupów Grupy PSA.