Drukuj
vw logoPodczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie odbywa się światowa premiera Sport Coupe Concept GTE.

Awangardowy model pełni rolę prekursora nowej, innowacyjnej stylistyki samochodów Volkswagena. „W Sport Coupe Concept GTE ewolucja splata się z rewolucją; wykorzystując to, co w stylistyce Volkswagena najbardziej charakterystyczne i wzmacniając te cechy, ten studyjny model pokazuje, jak fascynująco będą w najbliższej przyszłości wyglądały auta największej marki naszego koncernu”, stwierdził Walter de Silva, główny stylista Volkswagen AG.

vw Sport Coupe Concept GTEDr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju, zauważył: „to studyjne coupe wygląda niewiarygodnie dynamicznie, jak żaden inny samochód w tej klasie. Dzięki designowi nadającemu mu niepowtarzalny sportowy wygląd oraz dzięki funkcjonalności tego auta, którą zawdzięcza on m.in. bagażnikowi z unoszoną pokrywą, uważamy Sport Coupe Concept GTE za przekonującą alternatywę dla klasycznych samochodów segmentów B i C”. Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen, uzupełnia: „Sport Coupe Concept GTE to kolejny kamień milowy ekspresyjnej stylistyki. Jedyny w swoim rodzaju, zaprojektowany od nowa od pierwszego do ostatniego pociągnięcia ołówkiem. To kompas naszej stylistyki. Przy pomocy tego studyjnego auta Volkswagen prezentuje nie tylko nowy design konkretnego modelu, lecz zapowiada nową erę w stylistyce”.

Nowoczesny Interfejs. Równie przyszłościowe jak nadwozie Sport Coupe Concept GTE jest jego wnętrze. Nadzwyczaj ascetyczna stylistyka, perfekcyjna ergonomia i nowe interaktywne urządzenia pozwalające na komunikowanie się człowieka z pojazdem – m.in. wykorzystanie danych biometrycznych kierowcy i nowy ekran Active Info z trójwymiarowym obrazem – stwarzają na pokładzie coupe atmosferę nowoczesności, idealnie współgrającą z ekspresyjną stylistyką nadwozia.

GTE - hybryda typu plug-in od Volkswagena. Nie tylko stylistyka, także rozwiązania techniczne wyznaczają nowe standardy. Już sam skrót „GTE” wskazuje na rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie techniki napędowej. Te trzy litery oznaczają w Volkswagenie – od debiutu Golfa GTE oraz planowanego na ten rok debiutu Passata GTE – samochody z hybrydowym napędem typu plug-in. Pojazdy te przejeżdżają w trybie czysto elektrycznym 50 km, a jednocześnie są w stanie pokonywać samodzielnie dużo większe dystanse. Wszystko to przy zachowaniu najwyższej dynamiki. Teraz można sobie wyobrazić modele GTE w każdej klasie aut – przykładem jest także pokazany niedawno (w styczniu) na Auto Show w Detroit studyjny SUV. Prezentując w Genewie model Sport Coupe Concept GTE Volkswagen wzbogaca tę rodzinę aut o wyjątkowo awangardowy model. Samochód ten ma zespół napędowy o mocy 279 kW/380 KM, który zapewnia mu osiągi takie, jakie mają auta typu Gran Turismo, a jednocześnie – dzięki dwóm silnikom elektrycznym i ładowanemu także z zewnątrz akumulatorowi – może poruszać się nie emitując żadnych szkodliwych substancji. Średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) auta rozwijającego 250 km/h wynosi 2,0 l/100 km.

Klasa sama dla siebie. Wśród samochodów klasy średniej oraz wyższej Volkswagen rozróżnia modele segmentu B, C oraz D. Np. najnowszy Passat wyznacza nowe standardy w klasie średniej, należąc do popularnego segmentu B; Volkswagen CC plasuje się w wyższym przedziale segmentu B; Phaeton z kolei, jako limuzyna wyższej klasy, jest typowym przedstawicielem auta z segmentu D. Studyjny model prezentowany w Genewie z wyższego przedziału segmentu B przenosi się do groma aut segmentu C. Klaus Bishoff: „Sport Coupe Concept GTE jest samochodem, który w naszej wewnętrznej hierarchii zajmuje pozycję powyżej aktualnego Volkswagena CC. Rodzinę aut tego segmentu wzbogacamy dzisiaj o pojazd wyróżniający się stylistyką równie wyjątkową, co dynamiczną, nadającą nowe znaczenie pojęciu awangardy”. Główny stylista Volkswagena uzupełnia dalej: „Tworząc Sport Coupe Concept GTE mieliśmy jeden cel - to czterodrzwiowe sportowe auto absolutnie musi budzić pożądanie, wywoływać efekt „chcę to mieć” ”.

Proporcje wywołujące wrażenie ruchu. Punktem wyjścia do stworzenia porywającego designu dostarczyła m.in. modułowa platforma MQB Volkswagena. Umożliwia ona uzyskanie fascynujących proporcji i odpowiednie rozłożenie mas. Centralnym punktem jest stosunek długości zewnętrznej do rozstawu osi. Samochód ma długość 4.870 mm, rozstaw osi to z kolei 2.841 mm. Dzięki temu długość wnętrza wynosi 1.871 mm, a zwisy nadwozia są krótkie, co sprawia, że wygląd auta stał się tym bardziej atrakcyjny. Z przodu nadwozie jest wysunięte poza przednią oś na odległość 909 mm, tylny zwis ma natomiast 1.120 mm – w obydwu przypadkach mierzone od środka osi. Czterodrzwiowe coupe Volkswagena jest przy tym bardzo niskie (1.407 mm) i szerokie (1.865 mm), a porusza się na 21-calowych kołach. Dzięki platformie MQB idealnie rozplanowano wnętrze – chociaż wyposażone w panoramiczny dach Sport Coupe Concept GTE ma tak dynamiczne proporcje, zarówno pasażerowie zasiadający z przodu, jak i ci z tyłu nie będą narzekać na brak przestrzeni nad głowami. Pod wielką pokrywą bagażnika, która z zewnątrz wcale nie wydaje się tak duża, kryje się 480-litrowy bagażnik. Awangarda bez ograniczeń!