Drukuj
audi logo W porównaniu do miesiąca poprzedniego, sprzedaż koncernu Audi również w maju znacząco wzrosła. Na całym świecie, na kupno samochodu marki Audi zdecydowało się blisko 152 tys. klientów - o 10,8 procent więcej niż w maju 2013 r.

Do tak dobrego wyniku przyczyniły się zwłaszcza modele A3 (+42,9%), Q3 (+20,8%), a w klasie luksusowych limuzyn - Audi A6 (+9,7%). Od początku roku, koncern z Ingolstadt zwiększył swą globalną sprzedaż o 11,5 procent, oddając do rąk klientów blisko 713 900 samochodów segmentu premium.

„W maju, przede wszystkim sprzedaż w USA, która skoczyła w górę prawie o jedną czwartą, była motorem tak znacznego wzrostu. Konsekwentnie realizujemy nasz strategiczny plan obecności na tamtejszym rynku i jeszcze w tym roku znacząco umocnimy naszą pozycję za oceanem“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „W Europie z kolei, na naszą sprzedaż wpływa zwłaszcza duże zainteresowanie modelami ultra, w tym z ważnych dla nas rodzin modelowych A4 i A6.“  

Sprzedaż kompaktowego Audi A4 wzrosła w maju o 6,1 procent i wyniosła 11 850 egzemplarzy, a w przypadku modelu A6 podskoczyła o 4,8 procent i osiągnęła liczbę 8250 aut. W samych tylko Niemczech, prawie co trzecie zamówienie dotyczy obecnie Audi A6 w wersji ultra, najbardziej oszczędnej w całej rodzinie A6. Od września 2013, do serii modelowych A3, A4, A5 i A6, Audi sukcesywnie dodaje wersje ultra. W maju, portfolio tych najbardziej efektywnych samochodów obejmowało już 22 modele. Do końca tego roku, Audi będzie posiadać w swojej europejskiej ofercie prawie 30 wariantów modeli z przydomkiem ultra.

W Niemczech, obok A4 i A6, szczególnie duży wzrost sprzedaży w maju odnotowało Audi A1. Jego sportowy wariant S1, debiutujący z końcem kwietnia, sprawił, że łącznie sprzedano 2643 egzemplarze tego modelu. Całkowita sprzedaż Audi AG na rodzimym niemieckim rynku wzrosła w ostatnim miesiącu o 5,3 procent i wyniosła 24 535 aut, a licząc od stycznia, wzrosła o 10,1 procent (116 496 samochodów).  W maju, dwucyfrowy wskaźnik wzrostu sprzedaży samochodów z Ingolstadt zanotowano na trzech rynkach europejskich: w Belgii (+25,1 procent, 3157 pojazdów), w Polsce (+23,7% procent, 428 pojazdów) i w Wielkiej Brytanii, gdzie Audi UK kontynuowało doskonałą passę, zwiększając sprzedaż o 13 procent (13 511 aut). Biorąc pod uwagę cały rynek Europejski, Audi oddało klientom kluczyki do blisko 69 300 samochodów, poprawiając wynik w stosunku do maja 2013 o 5,8 procent i windując wynik skumulowany do 7 procent.

Najlepiej ze wszystkich największych rynków Audi w ubiegłym miesiącu wypadły jednak Stany Zjednoczone, gdzie zanotowano wzrost sprzedaży o 25,5 procent (16 601 samochodów). Obok modelu A3 Limousine, który tak doskonale zadebiutował na tamtejszym rynku w kwietniu, największym popytem cieszyły się modele A6, A7 i Q7. W przypadku samego tylko Audi A6, sprzedaż zwiększyła się o 21,7 procent, osiągając liczbę 2151 egzemplarzy. Start nowej generacji Audi A8 w czerwcu, dodatkowo wzmocni pozycję marki Audi na amerykańskim rynku w segmencie luksusowych limuzyn. Dobrymi wynikami, obok USA, może pochwalić się także Kanada (+17,6 procent, 2282 egzemplarze) i przede wszystkim Brazylia: 1171 sprzedanych samochodów. Należy zaznaczyć, że to już piąty z rzędu miesiąc z trzycyfrowym wskaźnikiem wzrostu sprzedaży w tym największym kraju Ameryki Południowej (+133,3 procent).

W Chinach, po raz pierwszy w historii mamy do czynienia z sytuacją, gdy już po pięciu miesiącach roku przekroczono liczbę 200 tys. sprzedanych pojazdów. Dzięki wzrostowi sprzedaży w maju o 14,3 procent (48 174 egzemplarze), od stycznia 2014 na drogi Państwa Środka wyjechało 217 910 samochodów z czterema pierścieniami na masce – o 18,6 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. W ten sposób, spodziewane jest, że w najbliższych dniach Audi osiągnie wynik sprzedaży całego roku 2010, kiedy to do rąk klientów oddano łącznie 227 938 pojazdów.