Drukuj
W sierpniu 2012 r. rynek sprzedaży nowych samochodów we Francji skurczył się o 11,4 proc. w stosunku do tego samego miesiąca zeszłego roku.

W tym miesiącu zarejestrowano 96,1 tys. nowych aut. Sierpień był drugim miesiącem z rzędu gdy główną marką było Peugeot (16,5 tys.) co związane jest z niższym spadkiem (-3,4 proc.) sprzedaży niż w przypadku Renault (15,5 tys., -29,9 proc.). Druga marka PSA - Citroen zanotowała 19 proc. spadek (12 tys. aut). Natomiast sprzedaż Dacii wzrosła o ponad 21 proc. (6 tys. sztuk)

Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło w sierpniu 2012 r. 52,01 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych pojazdów (50 tys. sztuk).

W okresie styczeń-sierpień br. we Francji zostało zarejestrowanych 1,29 mln nowych pojazdów, o 13,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 53,47 proc. całości, w tym 18,39 proc. na Renault (238 tys. sztuk, -21,1 proc.), 16,32 proc. na Peugeot (211,1 tys., 20,5 proc.), 14,28 proc. na Citroena (184,8 tys., -18,6 proc.) i 4,35 proc. na Dacię (56,2 tys., -1,7 proc.).