Drukuj
bmw logoW 2018 roku BMW Group sprzedała ponad 140 tys. zelektryfikowanych pojazdów (pojazdów o napędzie elektrycznym lub pojazdów hybrydowych plug-in), potwierdzając swą wiodącą pozycję w dziedzinie elektromobilności.

W ubiegłym roku do klientów na całym świecie trafiło 142 617 (+38,4%) pojazdów elektrycznych BMW i MINI.

„Od wprowadzenia BMW i3 w 2013 roku BMW Group odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów. Dostarczając w 2018 roku ponad 140 tys. pojazdów, ponownie zrealizowaliśmy nasz ambitny cel,” mówi Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. „Doskonałe wyniki sprzedaży i nasz imponujący udział w rynku potwierdzają, że nasze samochody spełniają oczekiwania klientów. W krajach zapewniających odpowiednią infrastrukturę i wsparcie ustawowe, widzimy, jak szybko elektromobilność może stać się normą. Jestem przekonany, że do końca tego roku na drogi wyjedzie pół miliona zelektryfikowanych pojazdów BMW Group, a kolejne dołączą już wkrótce wraz z rozwojem naszej oferty modeli w kolejnych latach”, mówi dalej Krüger.

Lider rynku

Europa to dla BMW Group największy obszar sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in, odpowiadający za ponad 50% sprzedaży w 2018 roku. Dostarczywszy w ubiegłym roku 75 tys. zelektryfikowanych pojazdów do klientów w Europie, BMW Group jest wyraźnym liderem rynku w regionie; jej udział w rynku wynosi ponad 16%. Na rodzinnym rynku firmy w Niemczech co piąty sprzedany zelektryfikowany pojazd w ubiegłym roku był marki BMW Group. Udział BMW Group w rynku globalnym przekracza 9%. Największy pojedynczy rynek zelektryfikowany pojazd dla firmy stanowią Stany Zjednoczone, gdzie w 2018 roku sprzedano ponad 25 tys. zelektryfikowanych pojazdów BMW i MINI, co stanowi ponad 7% ogólnej sprzedaży BMW Group w tym kraju. W ubiegłym roku model BMW 530e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,1-13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 13,9-13,3 g/km*) był w USA najlepiej sprzedającym się luksusowym pojazdem hybrydowym plug-in.

Wzrost udziału

Rosnące znaczenie elektromobilności dla niezmiennego sukcesu BMW Group będącej najlepszą firmą motoryzacyjną klasy premium można zaobserwować już dzisiaj. W 2018 roku sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów spośród wszystkich sprzedanych pojazdów BMW i MINI wyniosła 6%; w roku 2017 było to 4%.