Drukuj
bmw logoW pierwszej połowie 2018 r. Grupa BMW poczyniła znaczne inwestycje w mobilność przyszłości. Podczas gdy spółka kształtuje transformację sektora motoryzacyjnego, kluczową rolę odgrywa dokładne wdrażanie strategii Grupy NUMBER ONE > NEXT.

Grupa BMW pozostaje skupiona na potrzebach i wymaganiach klientów prowadząc prace nad czterema głównymi zagadnieniami z obszaru ACES (Autonomous, Connected, Electrified oraz Services/Shared). Bawarski koncern intensywnie inwestuje również w Chinach - swoim największym, pojedynczym rynku na świecie.

P90211621-02-2016-2249px

Jak powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG: „Wciąż koncentrujemy się na podążaniu naszą własną ścieżką i utrzymaniu kursu. Konsekwentnie przygotowujemy się do spełnienia wymogów jutra. Takie podejście pozwala nam pozostać wiarygodnym partnerem – co jest niezwykle ważne w czasach pełnych wyzwań. Grupa BMW posiada ponad 100 lat doświadczenia w radzeniu sobie z nieprzewidywalnością zmieniającego się świata, a nasza wizja pozostaje wyraźnie oparta na długoterminowych perspektywach. Istotne jest, żebyśmy pozostali skupieni na kluczowych kwestiach związanych z rentownością, wzrostem i innowacjami, tak aby zapewnić sobie przewagę konkurencyjną w przyszłości".

Zgodnie z planem, Grupa BMW znacząco podniosła swoje inwestycje w mobilność przyszłości. Wydatki na badania i rozwój przez pierwsze sześć miesięcy 2018 r. były o ponad 300 mln euro wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, osiągając łączny poziom 2,610 mld euro (+13,6% r/r). Inwestycje w R&D za cały bieżący rok będą odpowiadać za 7% łącznych przychodów Grupy (w porównaniu do 6,2% w 2017 r.).

Oprócz podnoszenia skali produkcji w ramach ofensywy modelowej, Grupa BMW koncentruje się na zwiększaniu swojej aktywności na polach elektromobilności oraz jazdy autonomicznej. Za demonstrację możliwości koncernu z Monachium w tym zakresie posłuży model iNEXT. W drugiej połowie 2018 r. zostanie on zaprezentowany publicznie w wersji studyjnej, a w 2021 r. produkcja pojazdu ruszy w zakładzie położonym w Dingolfing. Ugruntuje to znacząco pozycję Niemiec jako kluczowej lokalizacji dla technologii przyszłości oraz centrum kompetencyjnego elektromobilności.

W ciągu ostatnich kilku tygodni Grupa BMW poczyniła również dalsze kroki w celu zwiększenia swojego zasięgu i skali sukcesu komercyjnego w Chinach. Grupa BMW oraz Brilliance Automotive Group zawarły porozumienie w zakresie dalszego rozwoju joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA). Począwszy od 2020 r. produkowany przez BBA, całkowicie elektryczny model BMW iX3 będzie eksportowany na rynki poza Chinami.

Niezależnie od ekspansji BBA, Grupa BMW podpisała umowę z chińskim producentem Great Wall Motor. Przedmiotem porozumienia jest produkcja elektrycznych samochodów MINI w Państwie Środka w ramach joint venture, w której partnerzy obejmą udziały w stosunku 50:50. Oprócz EV MINI, spółka „Spotlight Automotive Limited" będzie wytwarzać pojazdy elektryczne dla Great Wall Motor. Utworzenie joint venture wymaga akceptacji ze strony odpowiednich władz chińskich i zakończenia procedur rejestracji działalności gospodarczej.

Grupa BMW inwestuje również w Europie, uzupełniając istniejącą sieć produkcyjną o nową fabrykę na Węgrzech i utrzymując odpowiednią równowagę w zakresie światowej produkcji pomiędzy Starym Kontynentem, Ameryką oraz Azją.

Jak ujawnił Harald Krüger: „Decyzja o budowie nowego zakładu na Węgrzech podkreśla perspektywy wzrostu Grupy BMW. Nowa fabryka będzie produkowała zarówno pojazdy zelektryfikowane, jak i napędzane silnikami spalinowymi na tej samej linii produkcyjnej”.

Grupa BMW na całym świecie ewoluuje w stronę spółki technologii mobilnościowych i systematycznie rozwija swoje zdolności i moce na polu rozwoju oprogramowania. W drugim kwartale bieżącego roku, bawarski koncern podpisał umowę z CRITICAL Software w celu powołania do życia joint venture o nazwie Critical TechWorks. Utworzenie nowego podmiotu wymaga jeszcze akceptacji organów antymonopolowych. Udziały Grupy BMW w Critical TechWorks zapewnią dostęp do know-how i europejskiej firmy programistycznej z placówkami w Porto i Lizbonie. Grupa BMW kontynuuje zwiększanie liczby pracowników zatrudnionych w IT oraz dziale rozwoju oprogramowania zarówno w Niemczech, jak i w wielu innych lokalizacjach na całym świecie.

Grupa BMW jest pionierem w zakresie elektromobilności i od momentu debiutu modelu BMW i3 prawie pięć lat temu kontynuuje intensywny rozwój pojazdów z napędem elektrycznym. Wraz z nowym BMW i8 Roadster oferta koncernu z Monachium składa się obecnie z 10 zelektryfikowanych modeli. Od początku 2018 r. liczba dostarczonych do klientów pojazdów elektrycznych BMW i MINI wzrosła do 60 660 szt. (+42,5% r/r), umacniając pozycję Grupy wśród światowych liderów elektromobilności.

Harald Krüger stwierdził: „W tym roku wywiążemy się z obietnicy dostarczenia 140 000 zelektryfikowanych pojazdów. W dalszej kolejności, pod koniec 2019 r. w fabryce w Oksfordzie rozpocznie się produkcja całkowicie elektrycznego MINI, za którym w 2020 r. podąży BMW iX3 wytwarzane w chińskim Shenyangu.  Wraz z BMW iNEXT oraz BMW i4, Grupa BMW do 2025 r. będzie oferować 25 zelektryfikowanych modeli, z których połowa zostanie wyposażona w napęd całkowicie elektryczny”.