Drukuj
altWzrost przychodów ze sprzedaży o 5,1 proc. i po raz pierwszy w historii przekroczenie wartości 9 mld euro w pierwszym półroczu - z takimi wynikami sześć miesięcy 2018 roku kończy ŠKODA AUTO.

Zysk operacyjny producenta utrzymał się na wysokim poziomie i wyniósł 821 mln euro. Od stycznia do czerwca dostawy do klientów wzrosły o 11,6 proc., osiągając rekordowy wynik 652 700 pojazdów. Sukces marki to wynik prowadzonej ofensywy modelowej.

- Wyniki pierwszego półrocza pokazują, że realizowana przez nas strategia prowadzi do osiągnięcia wyznaczonych celów. Oferta ŠKODA AUTO została bardzo dobrze przyjęta przez naszych klientów. W drugiej połowie roku będziemy kontynuować prowadzoną strategię, na rynku pojawią się nowe modele ŠKODA FABIA i ŠKODA KODIAQ RS - mówi Bernhard Maier, CEO ŠKODA AUTO.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku przychody ŠKODA AUTO wzrosły o 5,1 proc. do 9 161 mld euro (8 720 mld euro w 2017 roku). W tym samym okresie zysk operacyjny spadł o 4,5 proc., utrzymując wciąż wysoki wynik 821 mln euro (860 mln euro w 2017 roku). Zwrot ze sprzedaży wyniósł 9,0 proc. (9,9 proc. w 2017 roku). Przepływ gotówki netto wyniósł 980 mln euro (152 mld euro w 2017 roku).

- Duży wpływ na obecne wyniki ma nasze aktywne zarządzanie w ramach pozytywnego rozwoju wolumenu sprzedaży i kosztów - mówi Klaus-Dieter Schürmann, Członek Zarządu ds. Finansów i IT w ŠKODA AUTO. - Wprowadzone przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń i CO2 stawiają coraz większe wyzwania przed całym przemysłem motoryzacyjnym. W osiąganych wynikach coraz bardziej widać również wpływ inwestycji w nowe technologie i produkty, a także ujemne różnice kursowe i rosnące koszty utrzymania pracowników, wynikające z nowej umowy płacowej – dodaje.

ŠKODA AUTO kontynuuje realizację ambitnej Strategii 2025. Do końca 2020 roku producent samochodów zamierza wprowadzić 19 nowych modeli i poczynić znaczne inwestycje w zakresie innowacji technologicznych, takich jak digitalizacja i elektromobilność.