Drukuj
mercedes-logoMercedes-Benz Cars zwiększa swoje możliwości w zakresie samochodów elektrycznych w Europie. Fabryka w Hambach we Francji wyprodukuje kompaktowy samochód elektryczny z nową technologią EQ.

- 20 lat temu rozpoczęliśmy przykładowy projekt niemiecko-francusko produkcji smarta w Hambach. Teraz robimy kolejny krok i po raz pierwszy w naszej ponad 100-letniej historii wprowadzamy produkcję Mercedesa do Francji. Dzięki kompaktowemu modelowi EQ z Hambach kontynuujemy naszą inicjatywę elektryczną
- mówi dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars po spotkaniu z francuskim prezydentem Emmanuelem Macronem w Pałacu Elizejskiem w Paryżu.

Mercedes-Benz Cars planuje wprowadzić do sprzedaży ponad dziesięć samochodów elektrycznych do 2022 roku: we wszystkich segmentach, od smart po duże SUV-y. Firma zakłada, że sprzedaż jednostkowa modeli elektrycznych będzie stanowić około 15-25% całkowitej sprzedaży Mercedes-Benz do 2025 r. Od 2020 r. Marka smart będzie oferować wyłącznie pojazdy elektryczne. Tym samym smart będzie pierwszą marką motoryzacyjną świata, która całkowicie zmieni napęd z silników spalinowych na elektryczne.

- Fabryka Hambach we Francji ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu w pełni elektrycznych samochodów. Chcemy skorzystać z ogromnej wiedzy i przygotować zakład do produkcji elektrycznego Mercedes-Benz. Inwestujemy łącznie około 500 milionów euro w zakładzie Hambach i w samochód. Nasi pracownicy, że już dwa lata temu przyczynili się do znacznej poprawy konkurencyjności zakładu Hambach dzięki "Pakt 2020" - mówi dr Annette Winkler, szef działu smart.
"Pakt 2020", który został dostosowany do siły roboczej w 2016 r., obejmuje wydłużenie czasu pracy z 35 do 39 godzin i dostosowanie wynagrodzeń.

Dzięki lokalizacji w Hambach, Mercedes-Benz Cars ma długoletnie doświadczenie w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych. Już w 2007 r. Smart wprowadził na rynek samochód z napędem akumulatorowym jako pionier w zakresie e-mobilności i produkuje elektryczne smarty od 2012 r. Obecnie produkowane są tam dwa pojazdy elektryczne, inteligentny EQ coupé i smart EQ cabrio. W Niemczech marka smart jest liderem rynku wśród pojazdów elektrycznych w pierwszym kwartale 2018 r. Fabryka w Hambach pobiera całą swoją energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii, a zatem jest neutralna pod względem emisji CO2.

- Produkując kompaktowy samochód elektryczny w Hambach, dodajemy kolejne możliwości naszej inicjatywy elektrycznej w sześciu lokalizacjach na trzech kontynentach. Fabryka Smarta w Hambach stanie się częścią naszej globalnej sieci produkcyjnej samochodów kompaktowych z wiodącą fabryką Rastatt w Niemczech - mówi Markus Schäfer, członek oddziału zarządu Mercedes-Benz Cars, produkcji i łańcucha dostaw.
Sieć produkcyjna nowej generacji samochodów kompaktowych obejmuje zakład w Kecskemét na Węgrzech, zakład produkcyjny BBAC w Pekinie, zakład COMPAS w Aguascalientes (Meksyk), a także fiński dostawca usług produkcyjnych Valmet Automotive.
Wkrótce rozpoczną się przygotowania do produkcji nowego modelu w Hambach. Inwestycja w wysokości około 500 milionów euro zostanie przeznaczona na budowę nowych obiektów, a także przepływ w samym produkcie: dzięki najnowocześniejszej technologii powstanie m.in. nowa spawalnia. Zakład rozbuduje również obiekty montażowe i przekształci infrastrukturę zakładu.
- W inteligentnej fabryce w Hambach nie możemy się doczekać wyprodukowania pierwszego modelu Mercedesa. Nasze nowe zadanie świadczy o wyjątkowej wiedzy na temat lokalizacji i wysokiej motywacji naszych pracowników - mówi Serge Siebert, kierownik budowy inteligentnej fabryki w Hambach.

O inteligentnej fabryce w Hambach
Fabryka smart w Hambach we Francji, zatrudniająca ponad 800 pracowników, koncentruje się obecnie na produkcji smarta fortwo. Fabryka została otwarta 27 października 1997 r. przez ówczesnego francuskiego prezydenta Jacquesa Chiraca i ówczesnego kanclerza federalnego Niemiec Helmuta Kohla. Od tego dnia fabryka odzwierciedla historię sukcesu innowacyjnej koncepcji produkcji, która do dzisiaj wyznacza standardy w branży motoryzacyjnej. Do tej pory około dwóch milionów smartów zjechało z linii montażowej w Hambach.