Drukuj
altDAF Trucks przy współpracy z firmą VDL, chce jeszcze w tym roku wyprodukować pierwszą serię elektryczych samochodów ciężarowych CF Electric.

Pojazdy wyposażone w najnowocześniejszą technologię E-Power VDL, zapewnić mają zerowoemisyjność i bardzo niski poziom hałasu. Testowe obecnie ciężarówki będą produkowane przez firmę DAF, a pełna instalacja elektryczna zostanie uzupełniona przez VDL Groep, co świadczy o silnej współpracy obu firm w dziedzinie elektryfikacji pojazdów użytkowych.
DAF VDL_CF_Electric_3
- Firma DAF ma długą historię opracowywania innowacyjnych rozwiązań w celu sprostania zmieniających się potrzeb naszych klientów i będziemy nadal dostarczać im pełen zestaw odpowiednich technologii, które zapewnią im sukces" - powiedział Preston Feight, prezes firmy DAF Trucks. - DAF był jednym z pierwszych producentów, którzy wprowadzili hybrydową elektryczną ciężarówkę dystrybucyjną w Europie i nadal rozwijał hybrydowe i elektryczne układy napędowe. Ponieważ miasta ogłaszają, że zamiarzają wymagać zerowej emisji i bardzo niskiego poziomu hałasu, upewnimy się, że nasi klienci mają optymalne rozwiązania, aby odnieść sukces."

W przypadku CF Electric firma DAF współpracuje z VDL Groep, również z siedzibą w Eindhoven w Holandii. VDL jest wiodącą technologicznie firmą z dużym doświadczeniem w elektryfikacji pojazdów użytkowych, zwłaszcza w dziedzinie autobusów komunikacji miejskiej.

- VDL sprawdził się jako lider w pełni elektrycznych autobusów do transportu publicznego i dostarczył już setki autobusów elektrycznych do operatorów transportu publicznego w całej Europie - powiedział Willem van der Leegte, prezes VDL Groep. - Współpraca z DAF przy tej ciężarówce elektrycznej jest ekscytującym wydarzeniem i stanowi olbrzymią szansę dla dwóch firm technologicznych z siedzibą w Eindhoven, by przewodziły światowemu rynkowi pojazdów elektrycznych.

CF Electric to ciągnik siodłowy 4x2 opracowany do zastosowań w transporcie do 40 ton w obszarach miejskich, w których standardem są naczepy jedno- lub dwuosiowe. Ciężarówka bazuje na CF firmy DAF - "International Truck of the Year 2018" - i wykorzystuje zaawansowaną technologię E-Power VDL do całkowicie elektrycznego działania. Centrum inteligentnego układu napędowego to silnik elektryczny o mocy 210 kW, który pobiera energię z akumulatora litowo-jonowego o łącznej pojemności 170 kWh. Model CF Electric ma zasięg około 100 kilometrów, który jest odpowiedni do zastosowań o dużej dystrybucji. Szybkie ładowanie akumulatorów można wykonać w ciągu 30 minut lub pełne naładowanie można wykonać już w 1,5 godziny.