Drukuj
bmw logoBMW Group 11 kwietnia oficjalnie otworzyło kampus autonomicznej jazdy w Unterschleißheim. Premier Bawarii dr Markus Söder i Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój i badania, zainaugurowali nowoczesne centrum wyraźnie demonstrujące transformację BMW Group w przedsiębiorstwo technologiczne.

Kampus autonomicznej jazdy BMW Group to nowoczesne centrum kompetencyjne stwarzające optymalne warunki dla większej innowacyjności, efektywności rozwoju i przyszłości firmy.
P90300093-autonomous-driving-campus-opening-04-18-2249px
15 miesięcy temu BMW Group zdecydowała się zebrać doświadczenie w zakresie rozwoju systemów wspomagających kierowców oraz wysoko zautomatyzowanej i w pełni zautomatyzowanej jazdy w jednym miejscu. W rekordowym czasie powstał kampus o 23 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej i miejscem dla 1800 pracowników. O wyborze tej lokalizacji zadecydowała optymalna infrastruktura, bliskość Centrum Badań i Innowacji BMW Group, bezpośrednie połączenie z autostradą, a także szybkość, z jaką można było rozpocząć prace.

Dzięki kampusowi w Unterschleißheim BMW Group będzie mogła skupić się na rozwoju najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę oraz wysoko zautomatyzowanej i w pełni zautomatyzowanej jazdy. Powstanie przy tym również wiele nowych miejsc pracy. Tylko w ubiegłym roku firma zatrudniła około 1000 nowych pracowników do pracy nad tymi ważnymi technologiami przyszłości. Szczególnie poszukiwani są informatycy i twórcy oprogramowania w dziedzinie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych.

Nowe środowiska pracy

Kampus autonomicznej jazdy oferuje nowe, nowoczesne środowiska pracy: open space, inteligentne i elastyczne wykorzystanie powierzchni biurowej oraz zróżnicowane i kreatywne środowisko pracy. Korzyści dla specjalistów są oczywiste: elastyczność, wydajność, duża odpowiedzialność osobista i krótkie dystanse. Na przykład programista będzie mógł w nowym kampusie natychmiast przetestować w samochodzie kod, który właśnie napisał.

Nowe środowiska pracy idą w parze z nową, elastyczną kulturą pracy i zarządzania: menedżerowie i pracownicy pracują w tej samej otwartej przestrzeni biurowej. Sprzyja to tworzeniu sieci i upraszcza komunikację, przyczyniając się do skutecznej współpracy przy opracowywaniu bardzo złożonych produktów.

Kampus otwiera drogę dla zwinnej pracy

Otwarta struktura kampusu zapewnia optymalne warunki dla zwinnych modeli pracy. Stanowią one ważny element zrównoważonego i efektywnego rozwoju. BMW Group jest pierwszą firmą w branży motoryzacyjnej, która konsekwentnie i kompleksowo stosuje zwinne modele pracy w całym obszarze specjalistycznym: od badań po rozwój produkcji seryjnej wszelkie prace nad systemami wspomagającymi kierowcę i autonomicznej jazdy odbywają się w tych nowych strukturach.

Małe, interdyscyplinarne zespoły pracują nad poszczególnymi procesami częściowymi w  niezależny i kompleksowy sposób. Ich wysoka elastyczność pozwala szybko i skutecznie reagować na nowe wymagania. Cały proces tworzenia oprogramowania, z jednej strony nabiera dzięki temu tempa, a z drugiej strony jest w stanie poradzić sobie z niezwykle wysoką złożonością.

W czasach przełomowych zmian w przemyśle motoryzacyjnym, w których konkurowanie z nowymi podmiotami staje się coraz bardziej złożone, tempo innowacji znacznie wzrasta, a młodzi specjaliści oceniają atrakcyjność pracodawców przez pryzmat zrównoważonego rozwoju, nowoczesnego środowiska pracy, elastycznych i sprawnych procesów, nowoczesna lokalizacja, taka jak nowy kampus autonomicznej jazdy, ma decydujące znaczenie dla przyszłości i innowacyjności firmy.