Drukuj
uokik_new_logo Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typu 117 (CLA), 176 (A), 246 (B), 242 (B-electric), 156 (GLA), 205 (C) i 253 (GLC) przy niedostatecznym uziemieniu kolumny kierownicy z jednoczesnym uszkodzeniem ścieżek przewodzenia w kasecie sprzęgacza obrotowego w module przełącznika kolumny kierownicy, w wyniku wyładowania elektrostatycznego mogłoby dojść do nieuzasadnionego uaktywnienia poduszki powietrznej kierowcy.

O uszkodzeniu ścieżek przewodzenia kierowca jest ostrzegany uprzednio przez sygnalizację poduszki powietrznej w zestawie wskaźników oraz czerwoną lampkę kontrolną poduszki. Nieuzasadnione uaktywnienie poduszki powietrznej kierowcy mogłoby spowodować jego zranienie i zwiększyć niebezpieczeństwo wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 2 782 pojazdy. Lista numerów VIN znajduje się w załączniku.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenie mechanicznej kolumny kierownicy i jej ewentualnego skorygowania.