Drukuj
altFirma Volvo Cars odnotowała we wrześniu wzrost sprzedaży na poziomie 11,2%, w porównaniu do roku ubiegłego, z wynikiem 53 674 sprzedanych samochodów.

Oznacza to, że szwedzki producent jest na dobrej drodze do kolejnego, czwartego z rzędu, rekordu sprzedaży.

Wrzesień przyniósł wzrost sprzedaży odnotowany we wszystkich kluczowych dla marki regionach. W Chinach, które są obecnie największym rynkiem Volvo, sprzedaż wzrosła o 29,8%. Największym zainteresowaniem cieszą się produkowane w miejscowych fabrykach modele XC60, S60L oraz S90. Cały region Azji i Pacyfiku odnotował wzrost sprzedaży od początku roku (23,7%).

Rynek Ameryki Północnej i Południowej wzrósł we wrześniu o 36,3%. Tak wysoki wynik jest skutkiem bardzo dużego zainteresowania SUV’ami XC90 i XC60 oraz modelem S90. W Stanach Zjednoczonych we wrześniu sprzedaż wzrosła aż o 40,7%.

W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki we wrześniu sprzedano 29 606 samochodów, osiągając niewielki wzrost na poziomie 0,8% (wrzesień 2017 do września 2016). Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku sprzedaż w tym regionie wyniosła 234 852 samochody, co daje ponad 6-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dobre wyniki sprzedaży w tym regionie to zasługa wysokiego popytu na modele XC60, V90 oraz XC90.

W skali globalnej od stycznia 2017 roku sprzedano 413 472 samochody, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do roku ubiegłego. Wynik ten szwedzki producent może zawdzięczać silnemu popytowi na samochody z serii 90 i rozszerzeniu gamy modelowej o nowe XC60.