Drukuj
uk flagPodczas Capital Markets Day w listopadzie 2016 r. norweska grupa Kongsberg Automotive przedstawiła swój plan działań, mających na celu zwiększenia wydajności oraz znaczne zmniejszenie kosztów.

Plan ten obejmuje ograniczenie liczby zakładów produkcyjnych (z 31 do 25), głównie w segmencie produktów Powertrain i Chassis w Europie. Dotychczas poinformowano o zamknięciu zakładów w Basildon (Wlk Brytania), Heiligenhaus (Niemcy) oraz w Easley (Stany Zjednoczone).

5 października 2017 r. Kongsberg Automotive poinformował, że planuje zakończyć działalność produkcyjną w fabryce w Burton w Wlk. Brytanii od kwietnia 2018 r.. W Burton wytwarzane są przewody paliwowe i pneumatycznego zawieszenia dla Jaguar Land Rovera i Aston Martina. Produkcja dla Aston Martina zostanie przeniesiona do fabryki w Leeds natomiast komponenty dla JLR oraz ostatnio pozyskany kontrakt L663 trafią do Polski, do powstającego zakładu w Brześciu Kujawskim.

Zakładane zamknięcie dotknie 52 osoby zatrudnione w Burton.

Budowa zakładu w Brześciu Kujawskim rozpoczęła się w lipcu br. Wartość inwestycji szacowana jest na około 150 mln złotych.
kongsberg brzesc1- Decyzja o utworzeniu nowego zakładu w Polsce podyktowana jest dużym tempem przyrostu zakładów działających na tym terenie. Nasza fabryka w Pruszkowie zatrudnia dziś ponad 1200 osób. Planowana dynamika wzrostu przychodów to 80 proc. w przeciągu 5 lat - mówił podczas ogłoszenia w maju inwestycji Krzysztof Hauk, Dyrektor Generalny w Kongsberg Automotive Pruszków.

W najnowszym zakładzie Kongsberg Automotive będą produkowane przed wszystkim systemy podgrzewania foteli w samochodach osobowych. Norweski dostawca planuje zatrudnić w Brześciu Kujawskim 1 000 osób do 2020 roku.

Do Kongsberg Automotive należy także zakład w Koluszkach.