Drukuj
altVolvo Cars, producent samochodów segmentu premium, czeka na kolejny rekordowy wynik sprzedaży. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku wzrosła ona o 7,9% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Od stycznia do lipca sprzedano 321 919 samochodów, natomiast w roku 2016 w tym samym czasie było to 298 272. 2016 rok był dla Volvo rekordowy pod kątem sprzedaży (534 332 samochody), tym bardziej producent jest pewny jeszcze lepszego wyniku w tym roku.

Globalna sprzedaż w lipcu wyniosła 44 278 samochodów, czyli o 6,2% więcej. Właśnie wtedy pierwsze modele nowego Volvo XC60 zaczęły docierać do klientów. W ciągu zaledwie miesiąca sprzedano 2 427 nowych XC60, a liczba zamówień przekroczyła aż 24 500 w pierwszej połowie roku.

Ale nie tylko nowe Volvo XC60 przysłużyło się do takiego wyniku sprzedaży. W dalszym ciągu bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się samochody z serii 90, jednakże nadal na pozycji lidera w sprzedaży pozostaje model XC60 pierwszej generacji.

Region Azji i Pacyfiku odnotował wzrost sprzedaży o 24,5% w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy, osiągając wynik 82 923 samochodów. Rynkiem, który niezmiennie osiąga najlepsze wyniki sprzedaży pozostają Chiny. Od stycznia sprzedano 82 923 samochody, osiągając wzrost sprzedaży aż o 30,5%. Najchętniej wybierane modele to, produkowane w Chinach, XC60, S60L oraz S90.

W regionie EMEA w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy sprzedaż wzrosła o 6,2%, do 187 546 samochodów. Taki wynik zapewnił wysoki popyt na nowe Volvo V90 i XC90. Najchętniej kupowanym w tym regionie średniej wielkości SUV-em premium pozostaje XC60.

W regionach Ameryki do lipca 2017 roku sprzedano 49 557 samochodów, odnotowując 7-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2016. Na tak wynik wpływ miały ograniczenia w dostawach w pierwszym kwartale, jednakże Volvo Cars spodziewa się osiągnięcia pełnego wzrostu sprzedaży po drugiej połowie roku.