Drukuj
groupe renault logoKoncerny Renault i Nissan utworzyły nowy hub badawczo-rozwojowy w Chinach, który będzie współpracował z laboratoriami Aliansu działającymi w Dolinie Krzemowej w Stanach Zjednoczonych i Tel Awiwie w Izraelu.
 
Nowy ośrodek w Szanghaju będzie głównie zajmować się rozwojem technologii dla autonomicznych, inteligentnych i elektrycznych samochodów. Najnowsza placówka umożliwi obu koncernom wykorzystanie nowatorskich rozwiązań we współpracy z chińskimi start-upami i innymi partnerami. Opracowane w Szanghaju technologie będą wykorzystywane na całym świecie przez koncerny Renault i Nissan.

Francuskie Renault i japoński Nissan, producenci samochodów wchodzący w skład Aliansu, ogłosili utworzenie nowego ośrodka badawczo-rozwojowego w Szanghaju. Nowa jednostka, która nosi oficjalną nazwę Alliance Automotive Research and Development (Shanghai) Ltd. będzie nazywana Alliance Innovation Lab Shanghai (AIL-SH). Renault i Nissan mają po 50% udziałów w nowym ośrodku, w którym będą prowadzone prace badawczo-rozwojowe nad autonomicznymi, inteligentnymi i elektrycznymi samochodami. Opracowane na podstawie tych innowacyjnych rozwiązań technologie mogą zostać wykorzystane w samochodach obu marek sprzedawanych w Chinach i na rynkach międzynarodowych.

- Chiny to nie tylko największy rynek motoryzacyjny świata, ale także lider w rozwoju nowych technologii zmieniających przyszłe oblicze mobilności - powiedział Takao Asami, wiceprezes Aliansu ds. badań i zaawansowanej inżynierii. - Utworzenie ośrodka rozwojowego na tym dynamicznie wzrastającym rynku, na którym w 2018 roku sprzedaliśmy więcej samochodów niż w pozostałych regionach świata, jest dla Aliansu strategiczną decyzją. Wiedza i doświadczenie zdobyte w hubie zostaną wykorzystane nie tylko w Chinach, ale na całym świecie, przyczyniając się do realizacji ambitnych celów średnioterminowego planu Alians 2022 - dodał Asami.

Kenju Kobayashi, globalny dyrektor Aliansu odpowiedzialny za ośrodek AIL-SH, dodał: - Szanghaj jest wiodącym w Chinach hubem innowacji technologii motoryzacyjnych i nowatorskich rozwiązań stosowanych w innych branżach. Chcemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie pracowników Aliansu oraz umiejętności naukowców z Szanghaju i całych Chin, aby w aktywny sposób prowadzić prace nad otwartymi innowacjami wykraczającymi poza granice jednej branży i w błyskawicznym tempie rozwijać technologie, które przyczyniają się do rozwoju działalności członków Aliansu -.

Zgodnie z założeniami średnioterminowego planu Alians 2022, w ciągu kolejnych trzech lat na rynek zostanie wprowadzonych 12 nowych modeli elektrycznych o zerowej emisji, 40 pojazdów wyposażonych w technologie różnych poziomów jazdy autonomicznej, a ponad 90 proc. samochodów Grupy na całym świecie będą stanowiły samochody inteligentne. Plan zakłada także wprowadzenie na rynek usług mobilnych z wykorzystaniem zrobotyzowanych samochodów.