Drukuj
porsche logoPiąty projekt rozbudowy fabryki jest już w realizacji: Porsche inwestuje ponad 600 milionów euro w rozbudowę swoich zakładów w Lipsku.
 
Pozwoli to firmie obrać ważny kurs na przyszłość dla swojej saksońskiej lokalizacji i produkcji przyszłych modeli. Kompleksowy projekt rozbudowy został zainicjowany 12 marca, w obecności premiera Saksonii Michaela Kretschmera, burmistrza Lipska Burkharda Junga, Albrechta Reimolda, członka zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki, oraz Gerda Ruppa, prezesa zarządu Porsche Leipzig GmbH. W ramach uroczystości wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej nadwoziowni o łącznej powierzchni 75 500 m2. Od początku kolejnej dekady wytwarzane będą tam nadwozia dla nowej generacji modelu Macan, który stanie się serią z napędem wyłącznie elektrycznym.
 
S19 1585

- Porsche zdecydowało się zbudować fabrykę w Lipsku w 1999 r. - powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję. - Od ceremonii rozpoczęcia budowy w lutym 2000 r. w rozwój lipskich zakładów zainwestowaliśmy już ponad 1,3 mld euro. Nigdy nie żałowaliśmy decyzji, którą podjęliśmy w 1999 r., by stworzyć tu fabrykę. I dlatego przygotowujemy ją na przyszłość. Znacząco ulepszamy nasze saksońskie zakłady, dbając o to, aby były mogły jak najlepiej radzić sobie z przyszłymi koncepcjami mobilności i spełniać oczekiwania klientów - .

- Decyzja o produkcji następnej generacji modelu Macan w Lipsku to wotum zaufania dla pracowników zatrudnionych w naszych zakładach - powiedział Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH. - Co więcej, rozbudowa fabryki pozwala Porsche aktywnie kształtować rozwój elektromobilności w Saksonii. W przyszłości Porsche pozostanie więc motorem wzrostu gospodarczego w regionie -.

Premier Michael Kretschmer powiedział: - Porsche nadal będzie tworzyć w Saksonii koncepcje mobilności przyszłości. Bardzo się cieszę, że producent podjął tę dalekosiężną decyzję – decyzję, która jednocześnie uznaje wartość pracowników i samej fabryki w Lipsku. Jakieś 20 lat temu firma Porsche postanowiła zbudować tu swój drugi dom. Tak zaczęła się historia sukcesu, która za sprawą dzisiejszych wydarzeń będzie miała swoją kontynuację. Projekt rozbudowy to mocny głos zaufania do przyszłej siły Saksonii -.
 
S19 1584

- Decyzja Porsche o zlokalizowaniu fabryki w północno-zachodnim Lipsku była dla naszego miasta uśmiechem losu - powiedział burmistrz Burkhard Jung w czasie uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. W ślady Porsche poszło wiele innych firm, a (wszystkie) te przyszłościowe inwestycje niosą za sobą innowacje, stabilność i bezpieczne miejsca pracy.

Projekt rozbudowy w przyszłości stworzy Porsche możliwość wytwarzania całkowicie elektrycznych aut na istniejącej linii produkcyjnej, obok modeli benzynowych i hybrydowych. Pierwszym samochodem, który skorzysta z rozbudowanych zakładów, będzie następna generacja modelu Macan: jako pojazd z napędem wyłącznie elektrycznym, oparty na architekturze Premium Platform Electric (PPE), nowy Macan opuści linie montażowe w Lipsku na początku następnej dekady.

Porsche Leipzig GmbH może pochwalić się obfitującą w sukcesy historią. Fabryka została uruchomiona w 2002 r. i początkowo zajmowała się seryjną produkcją SUV-a Cayenne, a jej zatrudnienie wynosiło 259 pracowników. Od tamtej pory zakłady były stale rozwijane; dziś to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej zrównoważonych środowiskowo fabryk w branży motoryzacyjnej. W 2011 r. model Macan stał się inspiracją do przeprowadzenia modernizacji, która zapoczątkowała prawdziwą historię sukcesu: zakłady w Lipsku zostały rozbudowane i aby „pomieścić” produkcję SUV-a Macan, wzbogaciły się o przeznaczone do tego celu nadwoziownię oraz lakiernię. Od 2 lat fabryka w Lipsku zajmuje się także kompleksową produkcją modelu Panamera. Obecnie fabryka Porsche Leipzig GmbH zatrudnia około 4300 pracowników, a poza seriami Panamera i Macan wytwarzane są tam również nadwozia dla pojazdów marki Bentley.