Drukuj
18 marca 2019 r. Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania wniesione przez Politechnikę Śląską oraz Konsorcjum, którego liderem jest Autosan sp. z o.o., dotyczące wyboru przez NCBiR najkorzystniejszej oferty na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego.

Tym samym podtrzymana została decyzja z lutego tego roku o wyborze oferty złożonej przez Konsorcjum URSUS BUS.

Na realizację wszystkich 3 etapów fazy B+R zgodnie z ofertą złożoną w ramach postępowania Ursus Bus ma uzyskać finansowanie w kwocie 22.350.000 zł netto.

Faza B+R podzielona jest na 3 etapy:

1 Etap - opracowanie dokumentacji pojazdu 12 m (zgodnej z oczekiwaniami zamawiającego) - NCBiR planuje na ten etap przyznać 2.500.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 195 dni. Po tym czasie NCBR będzie oceniał przedłożoną dokumentację pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których dokumentacja zostanie pozytywnie oceniona przez NCBiR.

2 Etap - opracowanie prototypu pojazdu 12 m - NCBiR planuje na ten etap przyznać 4.850.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 225 dni. Po tym etapie NCBR będzie oceniał prototyp pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy zostaną dopuszczone podmioty, których prototyp 12m zostanie pozytywnie oceniony przez NCBR i Zamawiających w trakcie testów.

3 Etap - opracowanie typoszeregu prototypów pojazdów 10m, 12m i 18m - NCBiR planuje na ten etap przyznać 15.000.000 zł netto/podmiot, czas realizacji etapu 215 dni. Po tym etapie NCBiR będzie oceniał zaprezentowany typoszereg pojazdów pod kątem spełniania wymogów SIWZ. Do kolejnej fazy (wdrożeniowej) zostaną dopuszczone podmioty, których typoszereg pojazdów zostanie pozytywnie oceniony przez NCBiR i zamawiających.