Drukuj
audi logo
W listopadzie globalna sprzedaż Audi spadła o 16,7 procent w ujęciu rok do roku i wyniosła około 132 650 nowych samochodów.

W Europie, na malejącą sprzedaż wpłynęły pewne nieoczekiwane skutki związane z przejściem na cykl testowy WLTP oraz wynikające z pełnego wyzwań scenariusza stopniowego wycofywania starych i wprowadzania nowych modeli Audi, co związane jest z kolei z wdrażaniem założeń inicjatywy modelowej. W wyniku tego, w ubiegłym miesiącu w Europie koncern sprzedał o 33,9 procent mniej nowych samochodów niż w analogicznym miesiącu roku 2017. Zmniejszyły się również dostawy do Ameryki Północnej - o 9,1 procent, na co miała wpływ zbliżająca się wymiana modelowa. W Chinach natomiast rynek wzrósł o 2,7 procent. Skumulowana globalna sprzedaż liczona od początku roku, w porównaniu z takim samym okresem roku 2017, spadła o 2,4 procent, do 1 657 950 egzemplarzy nowych Audi.
a1815068 large
„Przechodzimy właśnie przez pełen wyzwań okres, który bezpośrednio wpływa na nasze wyniki biznesowe” - mówi Bram Schot, pełniący obowiązki prezesa zarządu, a jednocześnie szef marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Intensywnie pracujemy nad procesem homologacji różnych wariantów silników i skrzyń biegów, a nasza gama różnych wersji przygotowanych do sprzedaży zmierza do przekroczenia trzycyfrowej wartości. Jednocześnie forsując naszą inicjatywę modelową, ustawiamy nasz kurs na przyszłość.”

W Chinach cztery pierścienie ustanowiły kolejny rekord. W listopadzie cała gama modelowa Audi sprzedała się w tym kraju w ilości 57 721 sztuk i w ten sposób o 2,7 procent przekroczyła wynik sprzedażowy odnotowany w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. W połowie miesiąca cztery pierścienie świętowały trzydziestą rocznicę współpracy z lokalnym partnerem firmą First Automotive Works (FAW), z którą uzgodniły wspólne plany na przyszłość. Do roku 2022 Audi chce powiększyć gamę sprzedawanych lokalnie modeli do ponad dziesięciu. Już w roku 2019 do produkcji wejdzie przeznaczony specjalnie na chiński rynek, w pełni elektryczny model Audi Q2 L e-tron. Sprzedaż innego modelu opracowanego wyłącznie na tamtejszy rynek - Audi A4 L, w listopadzie wzrosła bardzo dynamicznie, o 20,3 procent, do 13 842 sztuk. Licząc od początku roku, cztery pierścienie dostarczyły już chińskim klientom ponad 148 000 egzemplarzy Audi A4 L. W tym samym czasie, biorąc pod uwagę pełną gamę modelową Audi dostępną w Państwie Środka, na tamtejsze drogi wyjechało 597 451 nowych aut – co jest kolejnym nowym rekordem.

Wyzwaniem wobec sprzedaży w Europie jest sytuacja związana z przejściem na cykl testowy WLTP oraz zbliżająca się wymiana modelowa. W ubiegłym miesiącu sprzedaż Audi na Starym Kontynencie spadła o 33,9 procent licząc rok do roku, do około 43 850 sztuk. W Niemczech sprzedaż w listopadzie spadła o 27,0 procent, do 15 706 aut. W nadchodzących miesiącach ta napięta sytuacja będzie się utrzymywać. W związku z tym AUDI AG oczekuje, że sprzedaż pozostanie niestabilna. Zgodnie z całoroczną prognozą firma zakłada, że globalnie wielkość dostaw utrzyma się na poziomie roku ubiegłego.

Podobna jak w całej Europie sytuacja utrzymywała się w Polsce. W listopadzie nad Wisłą zarejestrowano 901 egzemplarzy nowych Audi. To o 25,17 procent mniej niż w listopadzie roku 2017. Niemniej jednak rozpatrując sprzedaż na przestrzeni pełnych jedenastu miesięcy tego roku, w naszym kraju sprzedaż samochodów spod znaku czterech pierścieni wzrosła - o 12,57 procent (13 316 sztuk) w porównaniu z okresem styczeń - listopad 2017.

Wynik sprzedaży w Stanach Zjednoczonych - 17 082 samochody - odzwierciedla spadek o 11 procent. W USA trwa w tej chwili wymiana modelowa serii A6, A7 i A8. Bardzo popularny na amerykańskim rynku SUV, Audi Q5, poprawił swój wynik w stosunku do listopada 2017 o 7,7 procent (5889 aut). Audi Q8, najnowsza propozycja w rodzinie modeli Q, po jego premierze na tamtejszym rynku zostało również doskonale przyjęte przez amerykańskich klientów. Do tej pory sprzedano tam 1000 egzemplarzy tego luksusowego SUV’a. W sumie, od początku roku, cztery pierścienie dostarczyły do amerykańskich salonów 200 558 (+0,5%) nowych aut, co odpowiada mniej więcej poziomowi sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W Kanadzie natomiast, popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo wzrósł w listopadzie o 11,8 procent, do 3273 sztuk. Od początku roku Audi Canada notuje dobre wyniki (wzrost o 4,2%). Biorąc pod uwagę cały kontynent Ameryki Północnej, firma zamknęła ubiegły miesiąc z ogólnym spadkiem sprzedaży na poziomie 9,1 procent, ale licząc od początku roku, skumulowana sprzedaż w regionie wzrosła o 1,1 procent, do 249 200 egzemplarzy.