Drukuj
audi logo
W październiku 2018 r. AUDI AG przekazało swym klientom 117 600 nowych samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, jest to jednak spadek aż o 25,7 procent.

Na dostawy cały czas wpływała utrzymująca się negatywna sytuacja w Europie. Koncern sprzedał tu o 52,7 procent mniej samochodów niż w październiku 2017. Natomiast w Chinach odnotowano kolejny wzrost sprzedaży - o 5,4 procent. W Ameryce Północnej, z uwagi na zbliżającą się tam wymianę modelową, wyniki są niższe o 14,9 procent. Licząc od początku tego roku, dostawy Audi na poziomie 1 525 300 pojazdów utrzymały się na poziomie notowanym w analogicznym okresie poprzedniego roku.
a1711311 large
„W zeszłym miesiącu niemal podwoiliśmy ilość homologowanych modeli. Spodziewamy się, że do końca tego roku będziemy mogli zaoferować klientom pełną gamę wersji we wszystkich seriach modelowych” - podkreśla Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu oraz szef sprzedaży i marketingu AUDI AG. W prognozie całorocznej, koncern cały czas przewiduje utrzymanie dostaw na poziomie roku ubiegłego.

W Europie, Audi oczekiwało kontynuacji nadzwyczajnej sytuacji będącej wynikiem ambitnego scenariusza wycofywania z rynku starych i wprowadzania nowych modeli, co wynika z przejętej przez Audi inicjatywy modelowej oraz z procedur przejścia na wymagania cyklu testowego WLTP. W związku z tym, sprzedaż na Starym Kontynencie, w wysokości ok. 32 150 sztuk pojazdów, była w październiku niższa od ubiegłorocznej o 52,7 procent. Dealerzy z Niemiec raportowali w zeszłym miesiącu spadek sprzedaży o aż 57, 8 procent.

Podobną jak w całej Europie sytuację odnotowano w Polsce. Na naszym rynku w październiku 2018 zarejestrowano 859 nowych samochodów marki Audi. To spadek o 35,9 procent w stosunku do października 2017 (październik 2017: 1340 sztuk). Pomimo tego, licząc od początku roku, bilans rejestracji w Polsce jest wyższy od ubiegłorocznego o 16,85 procent (2017: 10 625 aut; 2018: 12 415 samochodów).

W Chinach dostawy w październiku wzrosły. 56 729 aut, to o 5,4 procent więcej niż w październiku 2017. W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku, na chińskim rynku pojawiło się 539 730 nowych samochodów marki Audi - wzrost o 14,2 procent. Jedną z lokomotyw ciągłego wzrostu sprzedaży w Państwie Środka było Audi A4, którego wzrosty wyniosły 24,8 procent (14 517 egzemplarzy). W październiku podskoczyła również sprzedaż Audi A6 – o 14,4 procent, do 13 702 sztuk.

W całym regionie Ameryki Północnej, cztery pierścienie sprzedały w ubiegłym miesiącu 20 250 aut - spadek o 14,9 procent. W Stanach Zjednoczonych spadek wyniósł 17,3 procent (16 056 sprzedanych aut). To przejaw oczekiwania klientów na wprowadzenie na rynek samochodów z roku modelowego 2019 - chodzi tu o Audi A6, A7, A8 i Q8. Biorąc pod uwagę wyniki z pełnych dziesięciu miesięcy tego roku, koncern dostarczył tu 183 476 aut - wzrost o 1,7 procent. To nieznacznie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Największym zainteresowaniem klientów z USA cieszył się w ubiegłym miesiącu model Q5 - jego sprzedaż wzrosła o 15,4 procent, do 6252 sztuk. Na rynek kanadyjski Audi w październiku dostarczyło 3005 samochodów - to spadek o 1,9 procent. Przez dziesięć miesięcy tego roku ogólna sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła mimo to o 2,2 procent.