Drukuj
mercedes-logoW dniu 14 września b.r. w Krakowie odbyło się uroczyste przekazanie 86 autobusów Mercedes-Benz Citaro, stanowiących realizację dwóch zamówień z tego roku: na 56 sztuk 12-metrowego Citaro oraz 30 sztuk Citaro hybrid.

Autobusy oficjalnie odebrali m.in.: Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski oraz Prezes Zarządu MPK Kraków pan Rafał Świerczyński i Wiceprezes Zarządu MPK Kraków pan Mateusz Szałkowski. W uroczystości ze strony EvoBus Polska wzięli udział m.in.: pan Ulrich Bastert – szef marketingu, sprzedaży i serwisu Daimler Busses oraz Prezes Zarządu EvoBus Polska – pan Artur Konarski.

Dostawa 30 sztuk Mercedes-Benz Citaro hybrid jest nie tylko pierwszą w Polsce lecz jednocześnie jest to jedna z największych w skali europejskiej.

Wszystkie autobusy spełniają najnowsze wymogi dotyczące norm spalin Euro 6, przy najniższej z możliwych emisji szkodliwych substancji. Układ napędowy został specjalnie dobrany dla Krakowa uwzględniając topografię miasta i zapewniając możliwie najniższe zużycie paliwa m.in. poprzez zastosowanie możliwości rekuperacji energii hamowania i jej ponownego wykorzystania.

Autobusy posiadają również nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy kierowcy, w pełni klimatyzowane i oddzielone od przestrzeni pasażerskiej, zapewniające kierowcy odpowiedni komfort pracy. Konstrukcja pojazdu spełnia najwyższe standardy ochrony pasażerów i kierowcy w zakresie bezpieczeństwa. Nowe niskopodłogowe pojazdy są wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.

W każdym z 30 hybrydowych pojazdów zastosowano nowatorskie rozwiązanie hybrydowe dla autobusów miejskich Mercedes-Benz. Polega ono na wspomaganiu silnika spalinowego specjalnie dedykowanym silnikiem elektrycznym, który współpracuje bezpośrednio z dwoma dodatkowymi superkondensatorami magazynującymi energię odzyskaną w procesie hamowania. To rozwiązanie pozwala na oszczędności paliwa, a co za tym idzie, na jeszcze większą redukcję emisji szkodliwych substancji. Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany silnikiem elektrycznym w chwilach największego obciążenia, a więc w praktyce podczas każdego ruszania pojazdu z postoju z przystanku czy na skrzyżowaniu.

Jak powiedział pan Artur Konarski: ”Jestem przekonany, że wybór naszych autobusów, w tym 30 sztuk Citaro hybrid, jest optymalnym rozwiązaniem dla mieszkańców Krakowa, łączącym ekologię z bezpieczeństwem oraz estetyką i komfortem”.

Warto nadmienić, iż dostawa została zrealizowana na kilka tygodni przed obowiązkowym terminem. Już we wrześniu mieszkańcy Krakowa będą cieszyć się najnowocześniejszymi, seryjnymi autobusami miejskimi spod znaku gwiazdy.