Drukuj
Jego oficjalna światowa premiera ma dopiero nastąpić, a już złożono pierwsze duże zamówienie: Mercedes-Benz dostarczy 20 autobusów miejskich nowego, całkowicie elektrycznego Citaro do Hamburger Hochbahn AG. Pierwsze dwa pojazdy zostaną przekazane jeszcze w tym roku.

W pełni elektryczny Citaro zapoczątkowuje zieloną flotę autobusów

Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses: „Pierwsze duże zamówienie na naszego elektrycznego, bezemisyjnego Citaro złożone zostało jeszcze przed jego oficjalną premierą - świadczy to o zaufaniu firm transportu publicznego do naszej koncepcji elektromobilności w komunikacji lokalnej. Wprowadzając na rynek Citaro, poczyniliśmy kolejny ważny krok w kierunku rozwoju lokalnego, bezemisyjnego transportu autobusowego.”

Nie inaczej postrzegane jest to przez Hamburger Hochbahn AG, dla której zamówione autobusy miejskie stanowią kamień milowy na drodze ku zielonej flocie autobusów. Od 2020 r. Hamburger Hochbahn zamierza zaopatrywać się możliwie już tylko w autobusy o zerowej emisji.
D214172-Mercedes-Benz-Citaro-G
Citaro: maksymalna efektywność energetyczna dzięki unikalnemu systemowi zarządzania ciepłem

Nowy, napędzany w pełni energią elektryczną Citaro trafi do produkcji seryjnej jeszcze w tym roku. Autobus imponuje przede wszystkim swoją maksymalną efektywnością energetyczną. Jej podstawą jest unikalny system zarządzania ciepłem. Zmniejsza on zużycie energii, zwiększając tym samym zasięg. Przykładem ­tego może być energooszczędna pompa ciepła, która przejmuje funkcję ogrzewania przedziału pasażerskiego. Za napęd odpowiada tylna oś z silnikami usytuowanymi w pobliżu piast.

Inną charakterystyczną cechą Citaro jest modułowa budowa jego akumulatorów, których całkowita pojemność wynosi do 243 kWh. Akumulatory są schładzane do idealnej temperatury, co oznacza maksymalną efektywność ładowania, maksymalną pojemność użyteczną i długą żywotność. Ładowanie akumulatorów odbywa się poprzez wtyczkę w stacji znajdującej się w zajezdni. Po rozpoczęciu produkcji seryjnej Citaro dostępne będą również kolejne warianty umożliwiające międzyładowania na trasie.

Nowy, w pełni elektryczny autobus miejski bazuje na światowym bestsellerze Mercedes-Benz Citaro. Model ten, którego dwie dotychczasowe generacje sprzedały się jak dotąd w ponad 50 000 egzemplarzy, użytkowany jest w niemal wszystkich metropoliach Europy Zachodniej i Środkowej i jeździ z powodzeniem na kilku kontynentach.

Bliskie i udane partnerstwo od wielu dekad

Dysponująca blisko 1000 autobusów, Hamburger Hochbahn AG obsługuje 111 linii z 1327 przystankami. Firma przewozi około 212 milionów pasażerów rocznie.

Mercedes-Benz i Hamburger Hochbahn AG mają za sobą wieloletnią i owocną współpracę. W roku 1997 roku Hamburczycy znaleźli się w gronie premierowych klientów pierwszej generacji rewolucyjnego niskopodłogowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz Citaro. Do dziś Mercedes-Benz dostarczył do Hamburga ponad 1000 sztuk Citaro. Zarówno w przypadku wspólnego rozwoju przegubowego autobusu z napędem na tylną oś przed ponad 40 laty jak i zastosowania w ostatnich latach Citaro FuelCELL i FuelCELL Hybrid w Hamburgu Mercedes-Benz i Hamburger Hochbahn AG wciąż wspólnie promują innowacyjne technologie.