Reklama
Reklama
Reklama

EMAIL Drukuj

Konferencje

Zdarzenie 

Tytuł:
KIEROWNIK KONTROLI JAKOŚCI
Kiedy:
14.03.2019 - 15.03.2019
Gdzie:
Kraków -
Kategoria:
Szkolenia otwarte

Opis

TQM training

Liczba dni: 
2 dni

GRUPA DOCELOWA:
  • kierownicy i pracownicy działów kontroli jakości,
  • osoby odpowiedzialne za jakość, pełnomocnicy, inżynierowie jakości, specjaliści ds. jakości,
  • osoby odpowiedzialne za proces produkcji: technolodzy, kierownicy, inżynierowie produktu, itp.,
  • auditorzy wewnętrzni uczestniczący w auditach procesu produkcji.

PROGRAM i ĆWICZENIA:


1. Rola problematyki organizacji służb kontroli jakości w praktyce przemysłowej:
  • początkowe etapy kontroli jakości w przemyśle na przykładzie USA, krajów Europy Zachodniej i Polski,
  • rozwój kontroli jakości, tworzenie systemów zapewnienia jakości,
  • ewolucja systemów jakości na przykładzie wytycznych: MIL, NATO-AQAP, ANSI, BS, ISO 9000, QS 9000, ISO/TS 16949.
2. Zadania służb kontroli jakości:
  • opracowywanie zasad, metod i planów kontroli jakości,
  • badania właściwości techniczno-użytkowych wyrobów,
  • kontrola: dostaw, produkcji, skuteczności samokontroli,
  • odbiory wyrobów gotowych,
  • kontrola stosowania norm, procedur, instrukcji,
  • organizacja obiegu informacji nt. jakości wyrobów,
  • współpraca z klientami, użytkownikami wyrobów w zakresie oceny ich jakości,
  • rozpatrywanie reklamacji.
3. Kontrola jakości a szkolenia.
4. Budowanie systemów zarządzania jakością – podstawowe informacje.
5. Jakość w projektowaniu – rozwoju wyrobu.
6. Odpowiedzialność za wyrób.
7. BHP a pracownicy kontroli jakości.
8. Miejsce komórek kontroli jakości w schemacie organizacyjnym:
  • określenie odpowiedzialności za jakość,
  • centralizacja a decentralizacja funkcji kontroli jakości.
9. Zasoby niezbędne dla realizacji procesów kontroli jakości w przedsiębiorstwie:
  • personel (szkolenia, kwalifikacje),
  • wyposażenie pomiarowe (nadzorowanie),
  • dokumentacja (wymagania kontrolne i zapisy z kontroli).
10. Identyfikacja i identyfikowalność.
11. Rodzaje kontroli jakości wyrobów:
  • kontrola czynna a kontrola bierna,
  • kontrola dostaw,
  • kontrola wstępna,
  • kontrola pierwszych sztuk,
  • kontrola nadzorcza,
  • kontrola międzyoperacyjna indywidualna i grupowa,
  • kontrola ostateczna,
  • kontrola na stałym stanowisku roboczym,
  • kontrola na zmiennym stanowisku roboczym (lotna / obchodowa),
  • kontrola całkowita a kontrola statystyczna.
12. Zasady wyznaczania punktów kontrolnych w procesie produkcyjnym.
13. Postępowanie z wyrobami niezgodnymi:
  • wymagania ISO 9001 w zakresie postępowania z wyrobami niespełniającymi wymagań,
  • oznaczanie, izolacja i ewidencja braków.
14. Cele kontroli jakości sprzętu produkcyjnego.
15. Jakość w firmie przyjaciel czy wróg, czyli budowanie pozytywnego nastawienia, do jakości.

Ćwiczenia:
  • zgłaszanie reklamacji,
  • prowadzimy szkolenie wewnętrzne,
  • projektowanie procesów kontroli jakości,
  • wyznaczanie punktów kontrolnych dla procesu (preferowane: na podstawie danych dostarczonych przez Uczestnika).

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA/FIRMY:

Uczestnik nauczy się:
  • Definiować punkty kontrolne w procesie produkcyjnym.
  • Budować plan kontroli wyrobu.
  • Jak właściwie komunikować i przekazywać informację ze zrozumieniem.
  • Przygotować krótkie szkolenie dla członków grupy.
  • Jak zbudować system reagowania na defekty.

Uczestnik dowie się:
  • Jakie są rodzaje kontroli jakości.
  • Jak kształtować środowisko i bezpieczeństwo w kontroli jakości.
  • Jak zorganizować dział kontroli jakości.
  • W jaki sposób zorganizować zapewnienie jakości w projektowaniu i rozwoju.
  • Jak zadbać o właściwe relacje działu jakości w organizacji.
 
 
KOSZT ZA OSOBĘ: 1.450 PLN  + 23 proc. VAT

CENA ZAWIERA:
  • udział w szkoleniu,
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych w systemie Biblioteka TQMsoft,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu, które realizowane są poprzez Panel Konsultacyjny,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Więcej informacji na https://tqmsoft.com/pl/szkolenia/kierownik-kontroli-jakosci

Organizator:
TQMsoft Sp. z o.o. sp.k.
ul. Bociana 22a, 31-231 Kraków
tel: 12 376 00 19
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
www.tqmsoft.eu

Miejsce

Miejsce:
Kraków
Województwo:
Małopolskie
Kraj:
Kraj: pl