Reklama
Reklama
Nowa Lancia Grand Voyager: ikona sztuki podróżowania PDF Drukuj Email
Źródło: Fiat   
15/02/2011 10:36
lancia_logo Oto prawdziwa ikona wśród minivanów – pojazd z 27-letnim doświadczeniem i trzynastoma milionami sprzedanych pojazdów w stu dwudziestu krajach świata.
 
Teraz stajemy się świadkami mariażu tego amerykańskiego modelu z włoską stylistyką, która zmienia go w unikalny pojazd jednobryłowy. Doświadczenie Chryslera w podróżowaniu łączy się z doświadczeniami Lancii związanymi z przyjemnością jazdy, sztuką dbałości o detale i smakiem „Made in Italy” . Powstaje w ten sposób nowa Lancia Grand Voyager – najlepszy w całej historii Voyager.

Stylistyka
Lancia Grand Voyager dostępna jest w trzech wersjach wykończenia (Silver, Gold i Platinum) i z dwoma silnikami (mocny silnik benzynowy 3.6 litra o mocy 283 KM, norma Euro 5; silnik diesla 2.8 o mocy 163 KW, norma Euro 5). Lancia Grand Voyager posiada całkiem nowy przód, w którym wyróżnia się kratka chłodnicy z logo Lancia, opasająca listwa przednia i tylna, zespół lamp typu LED oraz światła przeciwmgielne wmontowane w zderzak przedni.

Z boku zauważamy typową linię nadkoli, natomiast dość cienkie słupki oraz szeroka przeszklona powierzchnia gwarantują bardzo dobrą widoczność. Pojazd ma też relingi na dachu. Zmieniono natomiast kształt drzwi, które mają teraz wygląd nowoczesny i funkcjonalny, umożliwiając łatwe wejście do wnętrza pojazdu. Estetyczną sylwetkę nowego pojazdu MPV Lancia dopełnia oryginalny tylny spoiler.
lancia_grandvoyager
Lancia New Grand Voyager - pojazd wzorcowy w segmencie dużych pojazdów jednobryłowych - ma 5,14 m długości, 1,99 m szerokości i 1,72 m wysokości; rozstaw osi wynosi 3,1 m. Wymiary te są bardzo znamienne, co znajduje odzwierciedlenie w szerokim i wytwornym wnętrzu, wyróżniającym się jakością materiałów wykończeniowych i dbałością o szczegóły, jaka zawsze wyróżniała markę Lancia. Na przykład w zależności od rodzaju wykończenia, Lancia New Grand Voyager może mieć fotele obite bardzo szlachetnymi tkaninami lub wysokiej jakości skórą Nappa.

W idealnym świecie duża powierzchnia okazuje się elementem niezwykle istotnym. Udało się ją uzyskać poprzez proste, niemal instynktowne gesty. Na przykład unikalny system Stow‘n’Go® umożliwił uzyskanie większej przestrzeni dla pasażerów i ich bagażu bez konieczności usuwania siedzeń. Ten nowoczesny system opiera się na takich fotelach, które można składać i chować w podłodze, zmieniając w bardzo łatwy sposób pięć wygodnych miejsc siedzących z drugiego i trzeciego rzędu w szeroką przestrzeń ładunkową, odpowiednią przy wszelkich wymogach związanych z podróżą bądź pracą. Gdy siedzenia nie są schowane, wnęki w podłodze można wykorzystać na praktyczne przechowywanie różnych przedmiotów. „Wszechstronność” – oto słowo-klucz, które najlepiej opisuje ten nowy samochód. Lancia New Grand Voyager posiada przesuwne drzwi (sterowane pilotem) z systemem odczytu ewentualnych przeszkód zawadzających podczas ich zamykania (w takim przypadku drzwi zaczną się otwierać, by zapobiec ewentualnym przykrym zdarzeniom) .

Technologia we wnętrzu pojazdu
Z myślą o kierowcy i pasażerach, nowa Lancia Grand Voyager oferuje wyszukany system multimedialnej rozrywki Uconnect® Tunes z radiem, odtwarzaniem płyt CD i DVD oraz plików MP3 i WMA, portem USB, wejściem AUX, twardym dyskiem o pojemności 30GB, ekranem dotykowym, urządzeniem UConnect® z mikrofonem wbudowanym w lusterko wsteczne wewnętrzne. System sterowany jest głosem i zachowuje kompatybilność ze standardem Bluetooth®. Posiada ponadto system ParkView™ z kamerą z tyłu, która umożliwia dostrzeżenie przeszkody podczas parkowania. Na zamówienie dostępny jest także system nawigacji satelitarnej z mapami w 2D i 3D UConnect® GPS, który przekazuje wskazówki dotyczące trasy przejazdu.

Doświadczenie podróżowania nową Lancią Grand Voyager uzupełni sprzęt audio z dziewięcioma głośnikami i subwooferem oraz wzmacniaczem o mocy 506W, a także system video w części tylnej z odtwarzaczem DVD z dwoma ekranami LCD dla pasażerów w drugim i trzecim rzędzie. To ostatnie urządzenie umożliwia niezależne odtwarzanie z dwóch nośników multimedialnych jednocześnie – do wyboru spośród licznych dostępnych źródeł (radio, dysk twardy, wejście AUX, port USB, dwa wejścia RGB i dwa odtwarzacze DVD ) - na dwóch dziewięciocalowych ekranach LCD wyposażonych w pilota i dwukanałowe słuchawki bezprzewodowe. Poza tym lampy nastawne z diodą LED (inspirowane rozwiązaniami stosowanymi w lotnictwie), umożliwiają skierowanie światła tylko tam, gdzie jest potrzebne.

Silniki
Design i komfort to nie jedyne mocne strony nowej Lancii Grand Voyager. Model ten proponuje dwa silniki spełniające normę Euro5, które uprzyjemniają nawet długie podróże. Dzięki technice i uzyskiwanym osiągom wpływają na maksymalizację komfortu jazdy. Oto więc silnik Diesel 2.8 litra CRD z filtrem przeciwpyłowym w modelach seryjnych, który rozwija moc 163 KM i ma maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Zużywa racjonalną ilość paliwa, tj. 8,4 l/100 km w cyklu mieszanym (co przekłada się na dużą autonomię jazdy), przy czym emisja CO2 wynosi 227 g/km.

Kolejnym silnikiem w tej gamie jest silnik benzynowy o pojemności 3,6 litra – sześciocylindrowy w układzie V, ustawiony pod kątem 60°, rozwijający moc 283 KM i moment obrotowy 305 Nm. Są to osiągi naprawdę godne pochwały w stosunku do zużycia paliwa, które wynosi 12,3 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 wynoszącej 250 g/km. Warto podkreślić, że silnik 3.6 litra o mocy 283 KM współpracuje z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem hydraulicznym : jest to napęd zapewniający mniejsze przerwy na sprzęgle, który zmniejsza wahania obrotów silnika w różnych przełożeniach i gwarantuje bardziej miękkie sprzężenie, odpowiednie do każdej sytuacji podczas jazdy.

Bezpieczeństwo
Nowy Grand Voyager jest nowoczesnym samochodem także pod względem bezpieczeństwa. Posiada poduszki powietrzne Next Generation z przodu (obie typu multi-stage), kurtyny powietrzne boczne dla wszystkich rzędów foteli oraz poduszki powietrzne boczne dla ramion i klatki piersiowej dla pierwszego rzędu. Dostępny jest także system pomocy przy parkowaniu, który może być wyposażony w kamerę umieszczoną z tyłu pojazdu, wyświetlającą na ekranie dokładny obraz tego, co znajduje się za pojazdem.