schoeller allibert logoPrzemysł tworzenia samochodów jak mało który potrafi docenić praktyczne rozwiązania przynoszące oszczędności. To m.in. z myślą o tej branży Schoeller Allibert stworzył Magnum Optimum® 1208 (MO 1208) - składany pojemnik będący przykładem nowego wymiaru logistyki.
 
Zastanówmy się wspólnie, jak konkretnie jego wdrożenie może przełożyć się pozytywnie na wynik finansowy przedsiębiorstwa operującego w segmencie automotive?
 
91884-magnumoptimum1208 2

Innowacyjny jak Magnum Optimum®

Mówiąc MO 1208 mamy na myśli to, co we współczesnej logistyce najlepsze. Wsłuchując się w opinie Klientów firmy i korzystając z dotychczasowych doświadczeń, inżynierowie Schoeller Allibert zaprojektowali kontener, który wyznacza nowe trendy w transporcie i przechowywaniu ładunków nie tylko w branży automoto. Skrzyniopalety XXI wieku muszą łączyć w sobie funkcjonalność i ergonomię przekładające się wynik ekonomiczny firmy. Do tego dochodzi jeszcze aspekt środowiskowy, o którym coraz głośniej mówi się także w wymiarze logistyki. Zacznijmy od tego ostatniego. Wszystkie pojemniki produkowane przez globalnego lidera rynku opakowań wtórnych z tworzyw sztucznych są wykonane z materiału podlegającego recyklingowi. Tym samym po zakończeniu cyklu życia produktu (ok. 10-12 lat), dany model może zostać zutylizowany i przerobiony na nowy pojemnik. Nie bez znaczenia jest też ślad węglowy generowany przez transport kołowy. Składanie ścian bocznych przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na przestrzeń w transporcie zwrotnym, a tym samym redukcję liczby ciężarówek na drogach, co z kolei oznacza mniej spalin i hałasu dla przyrody.

Składam więc jestem
 
Skoro wspomnieliśmy już o możliwości składania ścian bocznych w kontekście ekologicznym, warto rozwinąć ten wątek w ujęciu ekonomicznym. Złożony kontener ma wymiary 1200x800x295 mm (przy sztaplowaniu wysokość zmniejsza się nawet do 265 mm), podczas gdy załadowany 1200x800x958 mm. Z tego, jak znaczna jest to różnica w spedycyjnej praktyce, najlepiej zdają sobie sprawę menadżerowie zarządzający łańcuchem dostaw. Po złożeniu w transporcie zwrotnym na naczepie mega trucka może znaleźć się aż 363 sztuk MO 1208. To doskonały wynik w porównaniu z innymi pojemnikami składanymi, ale także bardzo konkretna informacja, na podstawie której można obliczyć oszczędności na transporcie w skali roku. Kwota ta będzie drastycznie różna od kosztów przewozu nieskładanych pustych pojemników (np. niektóre modele kontenerów typu Gitterbox nie oferują opcji złożenia ścian bocznych).

Zadbaj o czystość w każdych warunkach

Jednak optymalizacja kosztów dzięki Magnum Optimum® 1208 nie wynika jedynie z możliwości minimalizowania gabarytów pustego pojemnika. Ważną rolę odgrywa także łatwość jego utrzymania w czystość i odporność na korozję. Obie te cechy sprawiają, że MO 1208 może być przechowywany „pod chmurką”, co pozwala lepiej zarządzać przestrzenią magazynową. Przy jego tworzeniu wykorzystano odporne na ścieranie, nieprzyjmujące wody i trwałe tworzywo sztuczne PP. Zastosowano także gładkie ściany, przez co mycie pojemników jest szybkie i nieuciążliwe dla pracowników magazynu czy hali produkcyjnej. Co więcej, w konstrukcji pojemnika znajdujemy także otwory drenujące, dzięki którym woda i wilgoć nie zalegają w jego wnętrzu.

Ergonomia, która robi różnicę

Główny bohater tego tekstu jest również jednym z faworytów pracowników zatrudnionych w logistyce. Osoby, które miały okazję pracować w firmach wykorzystujących MO 1208, zgodnie podkreślają jego lekkość (redukcja wagi o 7 proc. względem poprzednika), a także przyspieszającą pracę niesekwencyjność składania ścian. W cenie praktyków są też drzwi wbudowane w ściany boczne (ich ilość zależy od specyfiki zamówienia), które dają łatwy dostęp do wnętrza pojemnika. Materiał PP nie generuje hałasu porównywalnego z decybelami wytwarzanymi przez elementy metalowe (np. Gitterbox), a zarazem jest na tyle twardy, że odporny na uszkodzenia mechaniczne.

W zależności od potrzeb

Współczesny biznes wymaga elastycznych rozwiązań, które będzie można dostosować do zmieniających się oczekiwań kontrahentów. Wychodząc z tego założenia, Schoeller Allibert wyposażył Magnum Optimum® 1208 w wiele części, które z łatwością można wymienić samodzielnie, oszczędzając na kosztach serwisowych. Dzięki temu, w razie awarii, wystarczy zamówić dany element u producenta, by pojemnik mógł pełnić swoją rolę przez kolejne lata. Kontener może być skonfigurowany na wiele sposobów. W tym miejscu należy wymienić chociażby zwiększającą objętość ramkę Optiframe®, antypoślizgowe wkładki w nóżkach lub płozach skrzyniopalety, pokrywę lub wspomniane już drzwi w ścianach bocznych. To wszystko sprawia, że Magnum Optimum® 1208 daje przedstawicielom branży automotive dużą elastyczność w reagowaniu na turbulentne otoczenie rynku.
 
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.