Reklama
Reklama
Reklama
UOKiK: kampania naprawcza samochodów marki Infiniti PDF Drukuj Email
Źródło: UOKiK   
12/04/2019 16:07
uokik_new_logo Przedsiębiorca IP Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Krakowie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w instrukcjach obsługi użytkownika dołączonej do samochodów Infiniti,  pojawił się błąd.
 
W samochodach Infiniti Q30 i QX30 (H15) wyprodukowanych pomiędzy 18.08.2015 r. a 15.01.2018 r. w Wielkiej Brytanii, został wskazany błędny kierunek blokowania i odblokowywania blokady zamków drzwi tylnych, przy czym oznaczenia kierunków blokowania i odblokowywania blokady na drzwiach są wskazane prawidłowo. Istnieje ryzyko otwarcia drzwi od środka pomimo ich zablokowania, gdy użytkownik zablokowałby blokadę drzwi tylnych kierując się opisem z instrukcji obsługi, a nie z prawidłowych oznaczeń znajdujących się na drzwiach tylnych.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 540 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o akcji serwisowej listownie oraz podczas wizyt w autoryzowanych serwisach. Kampania polega na umieszczeniu wklejki w instrukcji obsługi z prawidłowym oznaczeniem kierunku blokowania i odblokowywania blokady drzwi tylnych.