Reklama
Reklama
Reklama
Opolskie: branża motoryzacyjna rośnie w siłę PDF Drukuj Email
Źródło: OCRG   
10/04/2019 10:12
asr logo2Legendarne amerykańskie motocykle Indian - pierwsze montowane poza USA - powstały już w zakładach Polaris w Opolu.
 
Natomiast odległa o kilkadziesiąt kilometrów Nysa przygotowuje się na podjęcie największej w Polsce inwestycji związanej z sektorem elektromobilności. Z tego względu zmienia się oblicze opolskiej motoryzacji, czytamy w artykule Katarzyny Kownackiej (Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki), s. 34-36, AutomotiveSuppliers Review.pl Nr 1 (44).
 
OCRG

- Seryjną produkcję motocykli Indian rozpoczęliśmy 4 lutego. Pierwszy, testowy model, został wykonany w Opolu już w grudniu - mówi Bogusław Dawiec, dyrektor fabryki Polaris Poland w Opolu. - Obecnie wszystkie produkowane u nas Indiany są już przeznaczone do sprzedaży. Ale do końca marca pozostaną w naszym zakładzie, tak byśmy mogli być pewni, że wszystko jest w nich sprawdzone. Dopiero potem wypuścimy je do klienta.

Produkowane w Opolu Indiany trafią na rynki, dla których Polaris Poland już od kilku lat produkuje pojazdy terenowe typu RZR, czy Ranger do regionów, takich jak: Europa, Bliski Wschód, Afryka. Od tych produkowanych w USA nie będą się różnić niczym, bo też w dużej mierze składają się z podzespołów powstających w USA. - Cały silnik jest i będzie wytwarzany w Stanach. Podobnie jak kilka innych, istotnych elementów tych motocykli. Część podzespołów, tak jak firma matka, sprowadzamy natomiast z Azji - wyjaśnia Bogusław Dawiec.

Pod koniec lutego w Polarisie produkowano 5 motocykli dziennie. Do połowy roku 2019 montaż wzrośnie do 25 motocykli dziennie. Firma uruchomiła zupełnie nową linię montażową i zwiększyła zatrudnienie o około 50 osób (powiększono zespół pracowników, w którym dziś pracuje w sumie 400 osób). - Będziemy jeszcze na pewno inwestować w modernizację lakierni - dodaje dyrektor zakładu.

Co było największym wyzwaniem dla firmy Polaris związanym z wprowadzeniem do produkcji Indianów w Opolu? - Z pewnością estetyka wykonania - mówi Bogusław Dawiec. - Dużo wyższe standardy niż w pojazdach off-roadowych. Motocykliści często stawiają sobie za punkt honoru, by swoje pojazdy utrzymywać w idealnym stanie. W ich przypadku każdy element musi być dopracowany. Perfekcyjny musi być też sposób montażu, bo najlżejsze niefortunne zetknięcie, zarysowanie części może spowodować eliminację produktu. Poprzeczka jest pod tym względem podniesiona bardzo wysoko -.

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w elektronicznym wydaniu AutomotiveSuppliers.pl review Nr 1/2019