Reklama
Reklama
Reklama
UOKiK: kampania naprawcza samochodów marki Mercedes PDF Drukuj Email
Źródło: UOKiK   
09/04/2019 16:37
uokik_new_logo Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes,  pojawiła się awaria.
 
W samochodach Mercedes, typ 205, 238 oraz 222, przełączniki w określonych zaczepach pasów bezpieczeństwa mogły zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować, że prawidłowo zapięty pas zostanie nieprawidłowo wykryty przez pojazd jako niezapięty, gdy samochód jest w ruchu. W razie awarii podczas wypadku z przewidzianym naprężeniem pasa nie zostaje aktywowane elektryczne (funkcja PRE-SAFE®), ani pirotechniczne naprężenie pasa. W związku z tym nie można zagwarantować pełnego działania układu zabezpieczającego przed skutkami wypadków. W rezultacie może wzrosnąć ryzyko urazów u osób przebywających w pojeździe.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 227 pojazdów.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany zaczepów pasa bezpieczeństwa.