alt29 marca br. rada nadzorcza Ford-Werke GmbH poinformowała, że w ramach planu redukcji kosztów strukturalnych działalności w czerwcu 2019 r. zakończy produkcję modeli Ford C-MAX i Grand C-MAX w fabryce w Saarloius.

Decyzja była wstępnie zapowiedziana w styczniu gdy amerykański koncern poinformował, m.in. że:
  • zakończy w sierpniu 2019 r. roku produkcję w zakładzie Ford Aquitaine Industries w Bordeaux we Francji, gdzie wytwarzane są małe automatyczne skrzynie biegów,
  • rozpoczął formalne rozmowy z radą zakładową o zakończeniu  produkcji modeli C-MAX i Grand C-MAX w fabryce Saarlouis w Niemczech, ponieważ maleje sprzedaż aut segmentu MPV w Europie,
  • przeprowadza strategiczny przegląd spółki joint venture Forda Sollers w Rosji.  Ford i jego partner, Sollers PJSC rozważają kilka istotnych opcji restrukturyzacyjnych. Decyzja jest oczekiwana w drugim kwartale 2019 r.,
  • planuje skonsolidować swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii i główną siedzibę Ford Credit Europe w Centrum Technicznym Ford Dunton w South East Essex, aby poprawić kondycję biznesową i stworzyć centrum techniczne zorientowane na klienta.
Wraz z informacją o zakończeniu produkcji modeli C-MAX i Grand C-MAX potwierdzono kontynuację inwestycji w nowego Forda Focusa w Saarlouis, który cieszy się dużym popytem, zarówno w wersji Wagon, Active jak i ST.

W minionym miesiącu Ford zapowiedział redukcję zatrudnienia w Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii. Dzięki podjętym działaniom, w tym programowi dobrowolnych odejść koncern ma zmniejszyć liczbę miejsc pracy w Niemczech o ponad 5 tys., wliczając pracowników tymczasowych (zakłady w Kolonii i w Saarlouis). Brak bliższych informacji o ile spadnie zatrudnienie na Wyspach Brytyjskich.

Także w marcu Ford poinformował, że zakończy produkcję samochodów osobowych w dwóch fabrykach na terenie Rosji.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
BARIBAL Group
PW TYREX Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.