Reklama
Reklama
Reklama
Lexus sprzedał już 10 milionów samochodów na całym świecie PDF Drukuj Email
Źródło: Lexus   
25/02/2019 14:26
toyota_logoW 30 rocznicę obecności na rynku Lexus osiągnął łączny wynik globalnej sprzedaży 10 milionów aut. 10-milionowy samochód Lexusa został sprzedany 19 lutego 2019 roku.
 
Do ustanowienia tego rekordu przyczynił się bardzo udany rok 2018, zarówno w Europie, jak i w wielu innych regionach świata.
Wśród 10 milionów samochodów Lexusa dostarczonych do tej pory kierowcom znalazło się 1,45 miliona hybryd. Lexus, który w 2005 roku jako pierwszy wprowadził na rynek luksusowy samochód hybrydowy, oferuje najszerszą gamę hybryd na rynku aut premium. W 2018 roku sprzedaż hybryd marki wzrosła o niemal 20% w porównaniu do 2017 roku, co tylko potwierdza zaangażowanie Lexusa w popularyzację niskoemisyjnych samochodów.
hybrid-pod-still-0737ec
 
W 2018 roku klienci Lexusa kupili 698 330 samochodów, o 4,5% więcej niż rok wcześniej. Był to najlepszy wynik w historii marki, do czego przyczyniła się szeroka gama SUV-ów, obejmująca zupełnie nowego crossovera UX oraz modele RX, NX i LX, a także luksusowa limuzyna LS, flagowe coupe LC oraz nowy sedan klasy premium ES.
 
Lexus po raz kolejny zanotował znaczący wzrost sprzedaży na świecie, zwiększając swoją obecność w krajach rozwijających się oraz potwierdzając mocną pozycję na dojrzałych rynkach. Koncentracja marki na doskonałych produktach oraz na przewyższającej oczekiwania obsłudze klienta w duchu japońskiej gościnności Omotenashi, jest gwarantem stabilnego wzrostu w nadchodzących latach - powiedział Yoshihiro Sawa, prezydent Lexus International.
 
W Europie od początku swojej obecności Lexus sprzedał około 875 000 samochodów, w tym 365 000 hybryd. W ubiegłym roku marka osiągnęła w regionie rekordową sprzedaż 76 188 samochodów, notując piąty rok wzrostu z rzędu. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba sprzedanych aut Lexusa w regionie wzrosła o 76%. Najbliższym celem europejskiego oddziału Lexusa jest osiągnięcie do 2020 roku poziomu 100 000 aut rocznej sprzedaży.