Produkcja samochodów osobowych w Wielkiej Brytanii w styczniu bieżącego roku spadła o 18,2 proc. Do dużego spadku produkcji przyczynił się: niższy popyt wewnętrzny oraz niższy eksport na kluczowych rynkach.

W styczniu 2019 r. wyprodukowano 120,6 tys. samochodów. Zamówienia z rynków zagranicznych były o 21,4 proc. niższe (93,8 tys. aut) niż w analogicznym miesiący zeszłego roku. Spadł również popyt na rynku wewnętrznym. Spadek jest niższy niż w przypadku eksportu - o 4,8% (26,8 tys. pojazdów).
 
- Kolejny miesiąc spadku to poważny problem. Przemysł stoi w obliczu wielu wyzwań, od spadku popytu na kluczowych rynkach, po eskalację globalnych napięć w handlu i konieczności pozostania w czołówce przyszłych technologii - zaznancza Mike Hawes, szef stowarzyszenia SMMT. - Jednak wyraźnym i obecnym niebezpieczeństwem pozostaje zagrożeniem Brexit, który zdominowało czas i zasoby, podkopując konkurencyjność. Każdego dnia Brexit "bez umowy" nadal jest możliwy - to kolejny dzień, w którym firmy motoryzacyjne płacą cenę za dodatkowe i potencjalnie bezsensowne koszty. "Brak umowy" musi zostać natychmiast i trwale usunięty.

0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Alucrom Sp. z o.o.
Craemer GmbH
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
NESDESIGN Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)