fca logoW zakładzie Bursa w Turcji wyprodukowano Fiata Tipo z numerem nadwozia 500 000. Ten rekordowy egzemplarz to Tipo hatchback Sport wyposażony w silnik 1.6 DTS o mocy 120 KM, z nadwoziem w przyciągającym wzrok czerwonym kolorze Passion połączonym z kontrastowym czarnym dachem i nową, czarną kolorystyką wnętrza Total Black.
 
Rekord ten potwierdza sukces modelu, który odgrywa kluczową rolę w swoim segmencie i znajduje się w pierwszej dziesiątce w czterech krajach europejskich, a także jest drugim najbardziej globalnym modelem w gamie Fiata, którego ponad 70% samochodów sprzedawanych jest poza granicami Włoch.

To model światowy, który reprezentuje charakterystyczne cechy marki Fiat: funkcjonalność, prostotę i styl. Doceniono je już na samym początku, w 2016 roku, kiedy to Tipo został odznaczony tytułem „Autobest" w kategorii „Best Buy Car 2016", oznaczającym najlepszą ofertę dla większości europejskich Klientów, przyznanym przez międzynarodowe jury składające się z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych.
01
 
Wartości reprezentowane przez Tipo, odpowiadając na potrzeby polskich Kierowców, znalazły duże uznanie także nad Wisłą a model szybko stał się bestsellerem, nagrodzonym w branżowych plebiscytach tytułami Auto Lider 2016 i Auto Lider 2017 wśród aut kompaktowych oraz wybranym Internetowym Samochodem Roku 2017 portalu OtoMoto.pl w kategorii samochodów osobowych nowych.
 
Nie dziwi fakt, że i w tym roku Tipo ponownie dowiódł, że zasługuje na ten tytuł, notując w styczniu najlepszy wynik sprzedaży do Klientów indywidualnych w segmencie aut kompaktowych. Miejsce numer jeden w klasie zapewniło Tipo aż 626 rejestracji dokonanych w ubiegłym miesiącu przez osoby prywatne. Całkowita sprzedaż modelu wyniosła w styczniu 992 sztuki, plasując Tipo na mocnym, siódmym miejscu w rankingu Top10 najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Styczniowy wynik to już kolejny rekordowy miesiąc Fiata Tipo. W zeszłym roku polscy kierowcy nabyli aż 8058 sztuk tego modelu, co stanowiło 62% wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą nowych samochodów Fiata, i co zapewniło Tipo trzecie miejsce w klasie aut kompaktowych wśród Klientów indywidualnych w całym 2018 roku.
 
Od wprowadzenia na rynek w lutym 2016 roku pierwszej wersji sedan sprzedano w Polsce 20 466 szt. Fiatów Tipo, w tym: 11 303 szt. wersji sedan, 5876 szt. wersji hatchback i 3287 szt. wersji kombi.

Jeśli do obecnej wersji dodamy model poprzedniej generacji, wprowadzony na rynek w 1988 r. otrzymamy ponad dwa miliony sto tysięcy sprzedanych egzemplarzy. W okresie trzydziestu jeden lat liczba ta jest konkretnym dowodem na to, że Klienci doceniają pierwotny potencjał i dążenie marki Fiat, aby zawsze zapewniać komfort i przestrzeń wnętrza najwyższej klasy w bezkonkurencyjnej cenie w swoim segmencie. I tak jak ujmuje to najnowszy spot reklamowy, model oferuje „Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele".

Nowa gama Tipo składa się z trzech wersji nadwozia (sedan, hatchback i Station Wagon) oraz czterech poziomów wyposażenia (Street, Mirror i nowy S-Design i Sport), które zaspokoją potrzeby bardzo zróżnicowanej Klienteli pod względem wieku, gustów i potrzeb w zakresie mobilności. Modele S-Design i Sport zaprojektowano z myślą o młodych, dynamicznych kierowcach, dla których ważny jest atrakcyjny wygląd i którzy poszukują samochodu o silnym, sportowym charakterze.

Tipo Mirror przeznaczony jest dla Klientów zainteresowanych łącznością ze światem, którzy poszukują najnowszych trendów w zakresie systemów multimedialnych, natomiast Tipo Street skierowany jest do dzisiejszej młodzieży i przyszłych dorosłych oczekujących wyjątkowego i bezkompromisowego komfortu: bogatego wyposażenia i przystępnej ceny, z których rodzina Tipo jest doskonale znana.

Innymi słowy, model stanowi odpowiedź na potrzeby i gusty każdego Klienta. Dlatego każdy z 500 000 wyprodukowanych samochodów Tipo to rodzaj szytego na miarę garnituru.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Craemer GmbH
YETICO S.A.