Reklama
Reklama
Reklama
Mitsubishi Motors uzyskał 18% wzrost sprzedaży PDF Drukuj Email
Źródło: Mitsubishi   
01/02/2019 09:41
altRoczna sprzedaż w roku 2018 wzrosła o 18% i osiągnęła poziom 1,22 mln sztuk. Sprzedaż na rynkach zagranicznych wyniosła 1 114 286 sztuk, co oznacza wzrost o 19% w stosunku do roku kalendarzowego 2017.
 
Dwucyfrowy wzrost procentowy sprzedaży odnotowano w Japonii, Europie i Ameryce Północnej. Po sukcesie nowego XPANDERA sprzedaż w regionie ASEAN wyniosła 322 284 sztuk i był to wzrost aż o 35%

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) opublikowała bardzo dobre wyniki za rok 2018, w którym sprzedaż pojazdów zwiększyła się o 18% do 1 218 897 sztuk. Liczby dowodzą, że firma nadal z zaangażowaniem realizuje swój plan rozwoju, czego potwierdzeniem jest dwucyfrowy wzrost procentowy sprzedaży zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych.
s-x-600
Nowe modele, w tym Eclipse Cross SUV i odnowiony Outlander PHEV, pozwoliły zwiększyć sprzedaż w Japonii z 91 630 do 104 611 (wzrost o 14% w porównaniu z rokiem 2017). Sprzedaż zagraniczna wyniosła 1 114 286 sztuk, co oznaczało wzrost o 175 452 sztuk, czyli 19% więcej w stosunku do roku poprzedniego.

Rynki eksportowe również wykazały silną tendencję wzrostową – sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 14% do 118 075 sztuk, a w Europie Zachodniej o 19% do 178 414. Na szczególną uwagę zasługuje sprzedaż aut we Francji, gdzie odnotowano wzrost o 64% (do 7 303 sztuk). Największy skok procentowy miał miejsce w Europie Wschodniej (wzrost o 79% w porównaniu z rokiem 2017). W szczególności dotyczy to Rosji, gdzie sprzedaż wyniosła 45 391 sztuk, a tym samym wzrosła o 87% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Z kolei region ASEAN (czyli Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej) odnotował największy wzrost sprzedaży (322 284 sztuk), czyli 35% więcej niż w roku 2017. Głównym motorem tego wzrostu była Indonezja, gdzie, dzięki sukcesowi nowego kompaktowego modelu wielofunkcyjnego XPANDER, sprzedaż wyniosła 146 805 sztuk (wzrost o niesamowite 84%). Firma Mitsubishi Motors otworzyła w 2017 roku nowy zakład montażowy w Indonezji, gdzie produkowany jest ten model. Sukces ten opiera się na silnym popycie, jaki miał miejsce także w 2017 roku. Sprzedaż w Indonezji w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła o 118%.

Bardzo dobre wyniki zanotowała także Tajlandia, gdzie sprzedaż wzrosła o 21% do 84 560 sztuk, Wietnam (+60% do 10 969 sztuk) i Malezja (+32% do 9 261 sztuk).

Trevor Mann, dyrektor operacyjny Mitsubishi Motors, powiedział: - Dobre wyniki osiągnięte w 2018 roku są dowodem na to, że nasz plan Drive For Growth, którego celem jest naprawienie i przywrócenie stabilnej pozycji firmie Mitsubishi, działa. W dalszym ciągu mamy wyjątkowo mocną pozycję w regionie ASEAN, a w miarę jak nowe produkty docierają do klientów, a nasze oferty SUV-ów i pojazdów elektrycznych stają się coraz bardziej istotne i atrakcyjne, obserwujemy także znaczący wzrost na innych kluczowych rynkach.