psa groupe logoW 2018 roku Groupe PSA sprzedała blisko 3 878 000 samochodów. Rent owny wzrost jest efektem ofensywy produktowej Groupe PSA z 70 debiutami rynkowymi w różnych regionach w ciągu ostatnich dwóch lat.

To także skutek wdrożenia Core Model Strategy ukierunkowanej na potrzeby klientów oraz zaangażowania sieci sprzedaży.
  • Od 2014 roku modele Groupe PSA regularnie znajdują się wśród finalistów najbardziej prestiżowych konkursów samochodowych. W 2018 roku zdobyły nagrody Van of the Year 2019 IVOTY (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van i Opel/Vauxhall Combo) i Best Buy Car of Europe 2019 przyznawany przez AUTOBEST (Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo Life i Peugeot Rifter), podobnie jak Citroën C3 Aircross rok wcześniej.
  • Core Technology Groupe PSA została wyróżniona tytułem Silnika Roku. Jest to już czwarty z rzędu tytuł przyznany 3-cylindrowemu silnikowi Turbo PureTech o mocy 110 i 130 koni.
  • Duży sukces odniosły SUV-y Groupe PSA, a zwłaszcza Peugeot 2008, 3008[1], 5008 (marka jest liderem w Europie), Citroën C3 Aircross[2], C3-XR, C5 Aircross, DS 7 Crossback oraz modele Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X i Grandland X. Dynamika rozwoju będzie utrzymana w 2019 roku. Pojawią się nowe modele o dużym znaczeniu dla wszystkich marek Grupy.
  • Grupa zapowiedziała również ofensywę elektryczną, która obejmie wszystkie jej marki. Pierwsze modele PHEV[3] i EV[4] pojawią się na rynku już w 2019 roku. Ofensywę rozpocznie marka DS.

Groupe PSA pobiła nowy rekord sprzedaży samochodów dostawczych:

564 147 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 18,3%
  • W 2016 roku Grupa odnowiła swoją gamę kompaktowych furgonów, a w 2018 roku - ofertę furgonetek. W ten sposób umocniła pozycję lidera we wszystkich segmentach rynku europejskiego – blisko co czwarty nabywca samochodu dostawczego decyduje się na model Grupy.
  • Ofensywa Grupy na rynku samochodów dostawczych przyczyniła się do jej rozwoju na rynkach pozaeuropejskich. Przede wszystkim w Eurazji dzięki uruchomieniu produkcji modeli Peugeot Expert i Citroën Jumpy oraz w Ameryce Łacińskiej dzięki bardzo obiecującemu debiutowi szerokiej gamy produktów i usług przeznaczonych dla samochodów dostawczych.

Europa[5]: zmiana skali – Grupa ma 17,1% udziału w rynku

Groupe PSA doskonale wykorzystała i przygotowała się do wdrożenia nowego protokołu pomiaru zużycia paliwa i emisji WLTP. W ten sposób zapewniła sobie dużą przewagę nad konkurencją w czterech ostatnich miesiącach 2018 roku. Na koniec ubiegłego roku Grupa osiągnęła 17,1% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 3,8 punktu. To zasługa marek Peugeot i Citroën, które mogą poszczycić się największym wzrostem sprzedaży wśród 10 największych marek w Europie w 2018 roku. Obie uzyskały blisko 5-procentowy wzrost.

Peugeot potwierdza swoją dynamikę. Jest liderem na rynku SUV-ów w Europie, numerem 1 w Hiszpanii i Francji na rynkach B2C i B2B samochodów osobowych. Citroën osiągnął najwyższy poziom sprzedaży w ciągu ostatnich siedmiu lat. DS Automobiles odnotowało znaczący wzrost sprzedaży – o 6,7% – dzięki debiutowi DS7 Crossback. Opel/Vauxhall kontynuuje ofensywę produktową i wprowadza kolejne modele z rodziny X.

Groupe PSA osiągnęła lepsze wyniki niż wynosi średnia dla rynku i poprawiła swoją pozycję w najważniejszych krajach: Francji (+2,6 p.), Hiszpanii (+4,2 p.), Włoszech (+3,9 p.), Zjednoczonym Królestwie (+4,8 p.) i Niemczech (+3,7 p.).

Środkowy Wschód i Afryka: Grupa utrzymuje ofensywne podejście pomimo niestabilnej sytuacji w regionie

Pomimo niesprzyjającej sytuacji związanej głównie z zawieszeniem działalności w Iranie[6]  i załamaniem się rynku tureckiego, Grupa poprawiła wyniki w Maroku (+1,7 p.), Tunezji (+1 p.) i Egipcie (+3,1 p.). Jest również liderem w Departamentach Zamorskich Francji.

Rozwija także lokalne zakłady produkcyjne i sieci dostawców. Ważnym etapem będzie uruchomienie produkcji w zakładzie w Kenitrze w Maroku w 2019 roku.

Chiny i Azja Południowo-Wschodnia: Groupe PSA przygotowuje działania w Chinach oraz ofensywę handlową w Azji Południowo-Wschodniej

Wobec 2-procentowego spadku na rynku samochodów osobowych w Chinach, sprzedaż Grupy zmniejszyła się o 34,2%. Grupa przygotowuje obecnie wraz z partnerami plany działania w celu przezwyciężenia aktualnych trudności. Między innymi wdraża wraz z marką Fukang strategię elektryfikacji. W 2019 roku na chińskim rynku pojawią się również zelektryfikowane modele PCD[7]. W ramach realizowanej obecnie Core Model Strategy, zaproponowana zostanie oferta produktów lepiej spełniających oczekiwania chińskich klientów.

Sprzedaż w Azji Południowo-Wschodniej wzrosła dwukrotnie w stosunku do 2017 roku do 10 882 samochodów. Spółka joint-venture z firmą Naza w Malezji dostarczy klientom pierwsze wyprodukowane samochody Peugeot 3008 i 5008 w 2019 roku.

Ameryka Łacińska: spadek sprzedaży w znaczniej mierze wynikający z zapaści na rynku argentyńskim (-32% w drugim półroczu) na skutek niesprzyjającej sytuacji gospodarczej i niekorzystnych kursów walutowych oraz trudności na rynku brazylijskim. Niemniej ogólna tendencja sprzedaży w tym regionie jest pozytywna. Grupa sprzedała 54 887 samochodów, co oznacza wzrost o 13,3%, w szczególności w Chile, Meksyku, Kolumbii, Peru, Urugwaju i Ekwadorze.

Zachęcające są również wyniki nowego SUV-a Citroëna C4 Cactus, produkowanego w Ameryce Łacińskiej. Grupa uruchamia także lokalną produkcję samochodów dostawczych (Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer i Jumper w Brazylii, Jumpy i Expert z podwójną kabiną w Argentynie i elektrycznej wersji Partnera w Chile i Urugwaju).

Indie i Pacyfik: wzrost sprzedaży głównie dzięki dobrym wynikom Grupy w Japonii (+9,6%). Projekt uruchomienia produkcji w Indiach, we współpracy z grupą CK Birla, jest realizowany zgodnie z założeniami.

Eurazja: sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży na Ukrainie (+7%). Zachęcająco przedstawia się dynamika sprzedaży Peugeot 3008, Citroëna C4 i nowych samochodów dostawczych produkowanych od kwietnia w Kałudze (Peugeot Experta i Citroëna Jumpy).

„Pomimo coraz bardziej niestabilnej sytuacji osiągnęliśmy dobre wyniki Grupy dzięki rygorystycznemu wdrożeniu Core Model Strategy, która okazała się bardzo skuteczna. Atrakcyjność naszych produktów dla klientów B2B i B2C umożliwiła nam prowadzenie polityki pricing power dla wszystkich naszych marek, i to podczas przygotowywanej właśnie ofensywy elektrycznej. Umiejętność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki i darwinowskie podejście jest bardziej niż kiedykolwiek ważne dla sprostania wyzwaniom i zapewnienia satysfakcji klientów” – powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA.
 

[1] Peugeot 4008 w Chinach.

[2] C4 Aircross w Chinach.

[3] PHEV: napęd hybrydowy typu plug-in (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).

[4] EV: samochody elektryczne (Electric Vehicle).

[5] Dane dla PCDOV (Peugeot Citroën DS Opel/Vauxhall)

[6] Iran: od 1 maja 2018 roku sprzedaż samochodów produkowanych w Iranie nie jest uwzględniana w skonsolidowanej sprzedaży Grupy.

[7] PCD: Peugeot Citroën DS.

0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
PW TYREX Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.