groupe renault logoW 2018 roku Grupa Renault sprzedała 3 884 295 samochodów, w tym 2 532 567 (-5,2%) marki Renault i 700 798 (+7,0%) marki Dacia.

Sprzedaż Łady zwiększyła się o 18,7% do 398 282 nowo zarejestrowanych samochodów, a sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 14,9% do 84 954 sztuk. Marki Jinbei i Huasong sprzedały łącznie 165 603 samochody.

W segmencie samochodów elektrycznych światowa sprzedaż marki Renault wzrosła w ciągu roku o 36,6% do ponad 49 600 samochodów, z wyraźnym przyspieszeniem w drugim półroczu (+62,1%). Marka jest liderem w Europie z 22,2% udziału w rynku. Sprzedaż ZOE wzrosła o 26,1% (39 458 samochodów), a Kangoo Z.E. o 105,1% (8 747 samochodów).

W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong wzrosła o 33,7%. Pomimo spadku w Turcji i Argentynie, na rynkach, które są ważne w tym segmencie, w 2018 roku marka Renault odnotowała nowy rekord sprzedaży.

W 2018 roku sprzedaż Grupy Renault z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong wzrosła o 3,2%. Wzrost sprzedaży Grupy w Rosji, Brazylii i Afryce skompensował niemal w całości niekorzystną sytuację gospodarczą i geopolityczną panującą poza Europą – powiedział Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego i dyrektor handlowy Grupy Renault.

W Europie liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie (+0,5%). Dla porównania średni wzrost na rynku wyniósł 0,2%. Wzrost sprzedaży Grupy zapewniły głównie samochody z segmentu B (Clio, Captur, Sandero) i Nowy Duster. Clio nadal pozostaje drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (511 622 nowo zarejestrowane samochody, +10,3%), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (2,9%, +0,3 punktu). Wzrost jest związany głównie z doskonałymi wynikami Nowego Dustera wprowadzonego do sprzedaży na początku roku oraz Sandero.

Grupa kontynuuje realizację planu Drive the Future i rozwija sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich. Obecnie stanowią one 50,6% sprzedaży Grupy, w porównaniu do 49,2% w 2017 roku, m.in. dzięki markom Jinbei i Huasong. Grupa osiągnęła te wyniki pomimo spadku sprzedaży w Turcji i Indiach oraz zakończenia sprzedaży w Iranie we wrześniu 2018 roku.

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, rynek odnotował wzrost o 12,8%. Grupa zajmuje pozycję lidera. Ponad 1/4 sprzedanych w Rosji samochodów to pojazdy marki Renault lub Łada. Sprzedaż Grupy wzrosła o 10,9%.

Sprzedaż samochodów marki Renault utrzymała się na stabilnym poziomie 137 062 samochodów w oczekiwaniu na pojawienie się modelu Arkana w 2019 roku. Łada odnotowała na tutejszym rynku wzrost sprzedaży o 15,6% do 360 204 samochodów, co zapewniło jej 20% udziału w rynku (+0,5 punktu). Ten wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli w gamie. Łada jest obecnie najlepiej sprzedającym się modelem w Rosji.

W Brazylii Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku, który wzrósł o 13,6%. Nasza sprzedaż wzrosła o 28,5% do blisko 215 000 samochodów. Udział w rynku osiągnął 8,7% (+1,0 punktu) dzięki dobrym wynikom Kwida, który sprzedał się w liczbie ponad 67 000 sztuk.

W Afryce Grupa umocniła pozycję lidera z udziałem 18,1% w rynku. Sprzedała 218 797 samochodów, głównie w Maroku, Afryce Południowej i Egipcie. W Maroku Grupa Renault zdobyła 43% udziału w rynku, a jej sprzedaż wzrosła o 7%. Dacia utrzymała pozycję lidera. Dokker i Logan są dwoma najlepiej sprzedającymi się modelami w Afryce.

Marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 14,9% do ponad 26 000 samochodów w Afryce Południowej, co zapewniło jej 4,9% udziału w rynku. W Egipcie przy sprzedaży 20 504 samochodów udział marki w rynku wyniósł 11,4%, co oznacza wzrost o 3 punkty.

W Indiach sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 26,8% pomimo wzrostu na rynku o 8,4%, w oczekiwaniu na wprowadzenie nowego modelu w drugim półroczu 2019.

W Chinach Grupa kontynuuje realizację planu Drive the Future. Sprzedaż Dongfeng-Renault spadła o 26,9% w oczekiwaniu na nowe modele, które pojawią się w 2019 roku. Rozwój spółki joint venture RBJAC (marki Jinbei i Huasong) przebiega pomyślnie. Grupa przyspiesza ofensywę na rynku samochodów elektrycznych poprzez inwestycje w JM EV, który jest piątym co do wielkości producentem samochodów elektrycznych. Łącznie, z uwzględnieniem nowych marek Jinbei i Huasong, sprzedaż Grupy w Chinach wyniosła 216 699 samochodów.

PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA 2019 ROK

W roku 2019 światowy rynek samochodowy powinien utrzymać się na stabilnym poziomie w porównaniu do 2018 roku, podobnie rynek europejski. Natomiast rynek rosyjski powinien osiągnąć wzrost o minimum 3%, a brazylijski o 10%.

W tej sytuacji rynkowej Grupa przewiduje lekki wzrost sprzedaży w 2019 roku, z przyspieszeniem w drugim półroczu dzięki wprowadzeniu nowych modeli na rynkach pozaeuropejskich oraz dzięki debiutowi Nowego Clio, flagowego modelu Grupy w Europie.



0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.