Reklama
Reklama
Reklama
Denso zainwestowało 100 mln USD w start-upy PDF Drukuj Email
Źródło: Evertiq   
13/12/2018 13:20
Denso w ciągu 4 lat przeznaczyło niemal 100 mln USD na wsparcie młodych firm zajmujących się rozwojem technologii mobilnych.


Jest to część długoterminowej strategii firmy zakładającej skoncentrowanie się na elektryfikacji, automatycznej jeździe, łączności i ekonomii współdzielenia. Denso inwestuje w start-upy zajmujące się różnorodną działalnością, od cyberbezpieczeństwa, po półprzewodniki i sensory, zwracając uwagę na firmy opracowujące kluczowe technologie dla usług mobilnych.

Wśród spółek, w które zainwestowało ostatnio Denso są m.in. Ridecell, firmę zajmującą się rozwojem w dziedzinie usług współdzielenia pojazdów. Ridecell zawarło partnerstwo z ThinCl, spółką rozwijającą możliwości uczenia maszynowego na potrzeby autonomicznych pojazdów.

Denso uczestniczyło także w rundzie finansowania spółki Dellfer, działającej w obszarze cyberbezpieczeństwa. Kolejna firma, która uzyskała wsparcie Denso to FLOSFIA, opracowująca produkty półprzewodnikowe, których zadaniem jest zmniejszenie strat energii, kosztów, wymiarów i wagi inwerterów używanych w pojazdach elektrycznych. Denso zainwestowało także w spółkę rozwijającą sensory radarowe do samochodów autonomicznych – Metwave Corporation.

Denso podkreśla w komunikacie, że zamierza kontynuować inwestycje w start-upy, których działalność przyspiesza rozwój technologii w branży motoryzacyjnej.

Denso Corporation to japoński producent z branży motoryzacyjnej z siedzibą główną w Kariya, w prefekturze Aichi. Firma ma około 220 oddziałów w 35 krajach i zatrudnia około 170 tys. osób. Przychody firmy za rok fiskalny kończący się 31 marca 2018 wyniosły 48,1 mld USD. W tym okresie Denso przeznaczyło 8,8% swoich przychodów na działalność badawczo-rozwojową.