altRozwój na płaszczyźnie elektromobilności to nie tylko dominujący trend na rynku motoryzacyjnym, ale także jeden z kluczowych elementów strategii realizowanej przez ŠKODĘ.

Zgodnie z zapowiedzią, w przyszłym roku marka zaprezentuje pierwsze, zelektryfikowane modele samochodów. Jako jeden z pionierów w zakresie wdrażania najnowszych technologii, ŠKODA wyznaczyła główne wyzwania w kontekście poszerzania oferty o zeletryfikowane modele pojazdów.

Kluczowym aspektem podczas wdrażania technologii z zakresu elektromobilności jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, jak i oferowanie najlepszych systemów wspomagania kierowcy oraz usług z obszaru connectivity w zelektryfikowanych modelach samochodów. Dlatego jednym z priorytetów ŠKODY jest możliwość zapewnienia klientów o tym, że zakup samochodu elektrycznego odpowiada ich wymaganiom i stanowi dobrą inwestycję w przyszłość.

Kolejnym wyzwaniem jest zapewnianie kierowcom jak największego komfortu w trakcie jazdy. Przykład modelu koncepcyjnego VISION E pokazał, że samochody elektryczne ŠKODY będą wyróżniać się pod względem przestronności. Wnętrze auta przypomina te, które znane są z dostępnych w aktualnej ofercie modeli SUV-ów. Dzięki dodatkowej przestrzeni uzyskanej przez usunięcie silnika spalinowego i skrzyni biegów, w pojazdach elektrycznych pojawia się miejsce na dwa bagażniki - z przodu i z tyłu.

Na efekty wdrażania usług z zakresu elektromobilności do oferty modelowej ŠKODY nie trzeba będzie długo czekać. W 2019 roku marka zaprezentuje pierwszy, w pełni elektryczny model samochodu. Będzie nim ŠKODA CITIGO, zdolna przejechać 300 km na jednym ładowaniu oraz wspomagany energią elektryczną model SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in. Z kolei rok później klienci zapoznają się z pierwszym samochodem elektrycznym osadzonym na platformie MEB, który na jednym ładowaniu będzie w stanie przejechać do 500 km.

Zgodnie z prognozami na 2025 rok, samochody elektryczne wyprodukowane przez ŠKODĘ będą stanowić 25 proc. sprzedanych przez markę aut w Europie. Marka zamierza zainwestować co najmniej 2 miliardy euro w rozwój elektrycznych pojazdów i usług z zakresu elektromobilności. Kluczowe dla realizacji wyznaczonych celów jest równoczesne wdrażanie nowoczesnych technologii z zakresu cyfryzacji i automatyzacji oraz równoległe usprawnianie samych procesów produkcyjnych.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
QualityHUB24
NESDESIGN Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Alucrom Sp. z o.o.