Reklama
Reklama
Reklama
Volvo Cars chwali się wzrostem sprzedaży w III kwartale 2018 PDF Drukuj Email
Źródło: Volvo Cars   
30/10/2018 13:37
volvo logo_greyW trzecim kwartale bieżącego roku firma Volvo Cars odnotowała 14% wzrost sprzedaży i 18% wzrost przychodów.

Na rentowność firmy miały wpływ takie czynniki jak koszty wdrożenia do produkcji nowych modeli, wyższe cła oraz niższe wpływy z tytułu sprzedanych licencji innym producentom. Volvo Car prognozuje, że ten rok zamknie kolejnym rekordem sprzedaży, co przełoży się na wysokie zyski.

W trzecim kwartale 2019 roku firma Volvo Cars sprzedała 154 914 samochodów, czyli o 14% więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. Wyższa sprzedaż samochodów przełożyła się na wyższe przychody netto, które w tym okresie osiągnęły poziom 56,77 mld SEK. To wzrost o 18% w porównaniu do wyniku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł 1,86 mld SEK i był niższy od zysku wypracowanego w trzecim kwartale 2018 roku (3,66 mld SEK). Jak można przeczytać w szczegółowym raporcie finansowym, ta różnica to efekt związany ze sprzedażą licencji technologicznych. W trzecim kwartale 2017 roku nastąpiła sprzedaż licencji technologii Volvo Cars o łącznej wartości 2,66 mld SEK. W trzecim kwartale bieżącego roku z tytułu sprzedaży licencji wpłynęło jedynie 24 mln SEK.
238216 new_volvo_v60_cross_country_exterior-1250x763
Jednocześnie firma utrzymała wysoki wzrost sprzedaży liczony od początku roku. W okresie od stycznia do końca września 2018 roku sprzedano 472 467 samochodów, co oznacza 14% wzrost w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2017. Wówczas sprzedaż osiągnęła poziom 413 427 sztuk.

Prezes Volvo Cars - Hakan Samelsson - pokreślił, że kierowana przez niego firma ma bardzo dobry miks produktowy, a sprzedaż przesuwa się w kierunku dochodowych modeli typu SUV. Jednocześnie w trzecim kwartale firma z sukcesem wdrożyła kilka bardzo wymagających projektów. Ruszyła pierwsza fabryka Volvo w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest produkowany nowy sedan Volvo S60. Volvo Cars wzorowo przygotowała się do procedury WLTP i homologowała na czas wszystkie modele w swojej ofercie. Volvo inwestuje także ogromne środki w ochronę środowiska, instalując ostatnio 15 000 paneli słonecznych w swojej belgijskiej fabryce w Ghent.

Firma przygotowuje się także do tego, co nadejdzie w przyszłości. Z myślą o rozwoju sztucznej inteligencji w pojazdach, w trzecim kwartale bieżącego roku ogłoszone zostało partnerstwo technologiczne z firmą NVIDIA. Z myślą o nadchodzącej erze pojazdów elektrycznych, Volvo Car wydzieliła także odrębną markę Polestar, która będzie budować w pełni elektryczne samochody o sportowych osiągach.

Volvo Cars prognozuje, że rok 2018 zakończy się kolejnym rekordem sprzedaży i dużym zyskiem.