Reklama
Reklama
Reklama
Schuler i Porsche zakładają spółkę joint venture w celu produkcji elementów karoserii PDF Drukuj Email
Źródło: Porsche   
13/09/2018 09:22
porsche logoPorsche zrobiło kolejny krok w kierunku produkcji sportowych aut przyszłości: Rada Nadzorcza Porsche AG dała zielone światło spółce joint venture z Schuler AG, wiodącym światowym producentem w dziedzinie automatyzacji i technik tłoczenia.

4 września obie firmy podpisały umowę w sprawie ustanowienia wspólnego przedsięwzięcia. Wcześniej, w połowie sierpnia tego roku, treść dokumentu zatwierdziła Komisja Europejska. Obecnie trwa proces uzyskiwania pozwoleń od innych organów do spraw konkurencji. Celem spółki joint venture Schulera i Porsche jest zbudowanie „inteligentnej tłoczni”. Plany zakładają stworzenie nowej, elastycznej tłoczni, gdzie przy użyciu pionierskich technologii wytwarzane będą skomplikowane elementy karoserii: nacisk zostanie położony tu przede wszystkim na panele aluminiowe oraz produkcję elementów na krótkich liniach produkcyjnych.

- Dzięki nowej spółce joint venture Porsche podejmuje istotne decyzje w kwestii produkcji samochodów sportowych przyszłości. Pierwszy krok w tym zakresie zrobiliśmy już w 2015 r., wraz z przejęciem spółki zależnej Porsche Werkzeugbau. Joint venture z Schuler AG stanowi konsekwentny postęp w tym względzie - mówi Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. - Celem tego przejęcia jest wykorzystanie przyszłych technologii i innowacji do zwiększenia efektywności poszczególnych procesów. Znaczące powiązania pomiędzy designem, rozwojem, planowaniem konstrukcji nadwozia, wytwarzaniem narzędzi i produkcją w ramach Grupy Porsche będą miały istotny wpływ na jakość naszych sportowych aut.

- Firmy Porsche i Schuler wspólnie budują tłocznię, która ustanawia nowe standardy w dwóch zakresach - zarówno w dziedzinie efektywności produkcji przemysłowej, jak i cyfrowej łączności oraz czytelności strumieni danych w procesie produkcji - mówi Domenico Iacovelli, dyrektor generalny Schuler AG. - Z tego znaczącego kroku naprzód skorzysta nie tylko Porsche, ale - koniec końców - także inni producenci.

Kompleksowe łączenie danych produkcyjnych oraz wykorzystanie uczenia maszynowego sprawia, że wiedza na temat procesów z dziedziny obróbki plastycznej podlega ciągłemu rozwojowi. Porsche i Schuler ustanawiają nowe standardy w obszarach obejmujących predykcyjne utrzymanie oraz kontrolę inteligentnej produkcji.

Joint venture będzie działać jako niezależna firma, ustanowiona jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w formie GmbH & Co. KG. Połowa udziałów przypadnie Schuler AG, spółce zależnej Andritz Group, a druga - Porsche. Zarówno Porsche, jak i Schuler zainwestują w nowe przedsięwzięcie dziesiątki milionów euro. Firma zaoferuje ponad 100 miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników. Miejsce jej siedziby nie zostało jeszcze określone - celem jest wybranie takiej lokalizacji, która pozwoli w znacznym stopniu ograniczyć emisję CO2 poprzez minimalizację odległości, jaką muszą pokonać wytwarzane elementy.

Oprócz odpowiedzialnego wykorzystywania zasobów Porsche zamierza - zgodnie ze strategią firmy o nazwie „Strategia 2025” - systematycznie wzbogacać swoją wiedzę i doświadczenie na polu lekkiej konstrukcji pojazdów. W związku z tym producent sportowych samochodów w 2015 r. nabył oddział wytwarzania narzędzi firmy Kuka wraz z jego zakładami w Schwarzenbergu, Saksonii i słowackim mieście Dubnica, a następnie włączył je w Grupę Porsche jako Porsche Werkzeugbau GmbH. Znaczące zależności pomiędzy designem, rozwojem, planowaniem konstrukcji nadwozia, wytwarzaniem narzędzi i produkcją już na wczesnym etapie projektowania będą miały istotny wpływ na jakość sportowych aut.