Koniec z bezgłośnymi samochodami elektrycznymi. Od 2019 roku każde auto musi, dla bezpieczeństwa przechodniów wydawać dźwięk - podała Rzeczpospolita.
W postanowieniu Parlamentu Europejskiego nr. 540/2014 wskazano datę 01.07.2019 jako termin dostosowania się. Od tego momentu wszystkie nowe auta elektryczne, hybrydy muszą emitować ostrzegawczy sygnał akustyczny (Acoustic Vehicle Alerting Systems – AVAS). Dźwięk musi być emitowany do prędkości 20 km/h. Również podczas cofania auto musi nadawać ciągły sygnał dźwiękowy. Ustawodawca zaznaczył również, że w przycisk do aktywacji i dezaktywacji dźwięków musi być łatwo dostępny, a sam dźwięk włączać się automatycznie po każdym odpaleniu auta i jego głośność może być regulowana.
Co ciekawe Parlament zaznaczył, że emitowane dźwięki muszą być porównywalne do tych jakie auta wydają w danej klasie. To oznacza, że np. Nissan Leaf nie może udawać dźwięku Ferrari.
W postanowieniu Parlamentu Europejskiego nr. 540/2014 wskazano datę 01.07.2019 jako termin dostosowania się. Od tego momentu wszystkie nowe auta elektryczne, hybrydy muszą emitować ostrzegawczy sygnał akustyczny (Acoustic Vehicle Alerting Systems – AVAS). Dźwięk musi być emitowany do prędkości 20 km/h. Również podczas cofania auto musi nadawać ciągły sygnał dźwiękowy. Ustawodawca zaznaczył również, że w przycisk do aktywacji i dezaktywacji dźwięków musi być łatwo dostępny, a sam dźwięk włączać się automatycznie po każdym odpaleniu auta i jego głośność może być regulowana.
Co ciekawe Parlament zaznaczył, że emitowane dźwięki muszą być porównywalne do tych jakie auta wydają w danej klasie. To oznacza, że np. Nissan Leaf nie może udawać dźwięku Ferrari.