opel logo_2017Opel/Vauxhall jest częścią Grupy PSA od 12 miesięcy i jest na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu. W zeszłym tygodniu firma poinformowała o półrocznym zysku[1] w wysokości 502 mln euro oraz przepływach wolnych środków pieniężnych z działalności operacyjnej na poziomie około 1,2 mld euro.

Sukces ten należy przypisać przede wszystkimi przystąpieniu do Grupy PSA z dniem 1 sierpnia 2017 r., które umożliwiło stworzenie europejskiego czempiona. W ramach strategicznego planu PACE! - ogłoszonego zaledwie 100 dni później, 9 listopada 2017 r., przez dyrektora generalnego firmy Opel, Michaela Lohschellera - firma łączy swoje atuty, wykorzystuje synergie i uwalnia cały potencjał marki. Dzięki PACE! Opel będzie rentowny, elektryczny i globalny.
501176 1
„Jesteśmy zupełnie inną firmą niż 12 miesięcy temu. Dążymy do dalszego zwiększenia naszej konkurencyjności i zsynchronizowaliśmy wiele obszarów pod kątem przyszłych działań. Odnotowujemy ogromne korzyści z przynależności do odnoszącej sukcesy Grupy PSA. Jesteśmy za to bardzo wdzięczni, ale traktujemy to także jako zobowiązanie” - mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Opel będzie rentowny i zainwestuje w zakłady produkcyjne

Już po roku w Grupie PSA Opel/Vauxhall znów jest na plusie. Marża bieżącego zysku operacyjnego za pierwszą połowę 2018 r. wyniosła 5 procent. Nie ma zatem wątpliwości że PACE! działa. Konkurencyjność naszych zakładów w całej Europie znacznie się poprawiła. Zarząd firmy Opel zawarł porozumienia z partnerami społecznymi w sprawie wyników i wydajności wszystkich zakładów w Europie. Na tej podstawie podjęto już decyzje o nowych inwestycjach i ulokowaniu produkcji poszczególnych modeli na całym kontynencie.

Na przykład nowa Corsa - także w odmianie elektrycznej - będzie produkowana wyłącznie w fabryce w Saragossie w Hiszpanii. Produkcja nowej generacji Vivaro rozpocznie się w Luton w Anglii w 2019 r. SUV Grandland X będzie produkowany w Eisenach od połowy przyszłego roku - a od 2020 r. także w wersji hybrydowej. Ogłoszono też lokalizację produkcji silników i skrzyń biegów w Tychach (Polska), Aspern (Austria) i Szentgotthard (Węgry). Szczegóły planowanych inwestycji w Rüsselsheim i Kaiserslautern zostaną podane do wiadomości w późniejszym terminie.

Ważna rola Centrum Inżynierskiego w Rüsselsheim

Udana integracja firmy Opel/Vauxhall z Groupe PSA znajduje odzwierciedlenie także w strukturach inżynierskich. Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim pełni ważną rolę w firmie i wnosi typowe atuty Opla do globalnej sieci ośrodków rozwojowych grupy. Wchodzące w jego skład 15 Centrów Kompetencji działa w różnych obszarach technologii oraz jest odpowiedzialne za opracowywanie lekkich pojazdów użytkowych, a także za nową generację czterocylindrowych silników benzynowych. Centrum realizuje globalne zadania dla całej Grupy PSA. Możliwości i zdolności poszczególnych zespołów kompetencyjnych idealnie uzupełniają się nawzajem w ramach globalnej sieci - z pożytkiem dla wszystkich pięciu marek grupy (Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroën i DS Automobiles). Ponadto w przyszłości w Rüsselsheim będą opracowywane wszystkie nowe modele marek Opel i Vauxhall.

„W firmie Opel/Vauxhall najlepsze technologie grupy kojarzone są z niemiecką doskonałością inżynierską. W ten sposób powstają znakomite pojazdy o przejrzystym profilu i stylistyce przemawiającej do emocji” - mówi Lohscheller. „Zawsze podkreślaliśmy, że Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall - brytyjski. W ciągu minionych 12 miesięcy wyostrzyliśmy wizerunek naszych marek. Z niecierpliwością oczekuję na premierę naszego nowego modelu koncepcyjnego, na przykładzie którego zaprezentujemy przyszłą „twarz” Opla”.

Udane nowe modele - elektryfikacja całego portfolio

Współpraca między zespołami odpowiedzialnymi za prace rozwojowe została dobrze przyjęta przez klientów. Dzięki modelom Crossland X, Mokka X i Grandland X Opel/Vauxhall zajął świetną pozycję na notującym dynamiczny wzrost rynku pojazdów sportowo-użytkowych i jest liderem między innymi w europejskim segmencie SUV-B. Marki Opel i Vauxhall oraz reprezentująca je rodzina X mają swój wkład w udaną ofensywę Grupy PSA na rynku SUV‑ów. W pierwszej połowie 2018 r. sprzedano 167 200 pojazdów obu marek.

Opel i Vauxhall kontynuują ofensywę produktową w Europie. Po wprowadzeniu sportowej Insignii GSi firma zapowiada również premierę Corsy GSi w drugiej połowie roku. Nowy Combo Life, czyli osobowa wersja użytkowego Combo, również pozytywnie wpłynie na dynamikę wzrostu. W przyszłym roku pojawi się zupełnie nowa Corsa. Od 2020 r. model ten będzie oferowany także w wersji z napędem akumulatorowym, co oznacza, że Opel/Vauxhall będzie miał już cztery zelektryfikowane pojazdy w ofercie. Do 2024 wersje zelektryfikowane będą dostępne w przypadku wszystkich modeli osobowych - jako pojazdy zasilane z akumulatorów lub jako hybrydy z możliwością doładowania ze źródła zewnętrznego. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu multienergetycznych platform Grupy PSA.

Ofensywa eksportowa poza Europą nabiera tempa: Opel staje się globalny

Dzięki kontraktom z nowymi importerami w Maroku, Tunezji, RPA i Libanie firma będzie dążyła do podwojenia sprzedaży poza Europą do 2020 r. Od drugiej połowy roku modele Opla będą montowane w Namibii. Od połowy przyszłej dekady ponad 10 procent sprzedaży Opla w ujęciu ilościowym będzie przypadać na rynki pozaeuropejskie. W tych działaniach firma również skutecznie wykorzystuje istniejące struktury Grupy PSA.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

[1] bieżący zysk operacyjny
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

QualityHUB24
LINEX Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
CWS Polska
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.