Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda RX-8, model SE, wyprodukowanych w Japonii od 28 lipca 2003 r. do 8 lutego 2008 r., pierścienie pompy paliwa zlokalizowane na górnej powierzchni zbiornika paliwa mogą ulec degeneracji spowodowanej ciepłem od silnika i rur wydechowych na skutek nieodpowiednich właściwości izolacji cieplnej.
Nieprzerwane dalsze użytkowanie pojazdu może prowadzić do postępu degeneracji (jakości użytkowej) pierścieni i w konsekwencji doprowadzić do powstania pęknięcia na pierścieniach, które z kolei spowodują wyciek paliwa, mogący zwiększyć ryzyko pożaru. Ponadto rurka odpływowa pompy paliwa może ulec degeneracji spowodowanej ciśnieniem paliwa wewnątrz rurki oraz ciepłem od silnika i rury wydechowej na skutek nieodpowiedniej trwałości materiału rurki odpływowej. Nieprzerwane dalsze użytkowanie pojazdu może prowadzić do postępu degeneracji (jakości użytkowej) rurki odpływowej i w konsekwencji doprowadzić do powstania pęknięcia w rurce, które z kolei spowoduje wyciek paliwa, mogący zwiększyć ryzyko pożaru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 320 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.