volvo logo_greyVolvo Polska dostarczy autobusy hybrydowe Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Grudziądzu. To kolejne miasto w Polsce zamawiające tego typu pojazdy - w ubiegłym roku Volvo dostarczyło największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, w ostatnim czasie firma wygrała też przetargi na dostawę autobusów miejskich o napędzie hybrydowym do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna.

Miejski Zakład Komunikacyjny w Grudziądzu rozstrzygnął przetarg na dostawę siedmiu nowych autobusów miejskich o napędzie hybrydowym, a także siedmiu stacji wolnego i dwóch szybkiego ładowania.
Hybryda Volvo_Sosnowiec
Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy muszą pomieścić co najmniej 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących (co najmniej 6 dostępnych z poziomu podłogi). Mają być zasilane silnikiem spalinowym spełniającym normy Euro 6 i elektrycznym – trójfazowym, być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe i system odzyskiwania energii. W środku mają się znaleźć się co najmniej 3 kasowniki do biletów, monitoring, minimum 2 podwójne porty USB w przestrzeni pasażerskiej i 1 w kabinie kierowcy.

Takie parametry spełniają autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.

- Grudziądz jest kolejnym polskim miastem, które zdecydowało się na pojazdy o napędzie hybrydowym. Dzięki temu mieszkańcy już niedługo będą mogli jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Grudziądza w ciągu dziewięciu miesięcy od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna. W ub. roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym.

Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.